România, ultimul loc în UE la alocarea fondurilor în învăţământul preşcolar
Până în anul 2020, toţi copiii din România cu vârste de până la şase ani ar trebui incluşi într-o formă de învăţământ preşcolar, conform recomandărilor UNICEF.
Articol de Radiojurnal, 25 Septembrie 2015, 18:08
România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană la alocarea fondurilor pentru învăţământul preşcolar.
De asemenea, există inechităţi semnificative în ceea ce priveşte şansele copiilor de etnie romă de a se înscrie în grădiniţe.
Toate aceste aspecte au fost evidenţiate într-un studiu legat de implementarea strategiei privind educaţia timpurie realizat de UNICEF.
Directorul Departamentului de Ştiinţele Educaţiei al Universităţii Bucureşti, Cătălina Ulrich, explică ce reprezintă conceptul de educaţie timpurie.
Cătălina Ulrich:Educaţia timpurie nu începe odată cu intrarea în grădiniţă. Percepţia oamenilor este că educaţia timpurie începe atunci când copilul devine preşcolar. Noi prin studiu accentuăm ideea că educaţia timpurie ar trebui să vizeze mult mai mult în România segmentul antepreşcolar şi de fapt copiii foarte mici, de la naştere până la doi ani-trei ani, când ei pot să intră în creşă sau în grupa precoce din grădiniţă. Este important să ne concentrăm mult mai mult pe pregătirea profesională a lucrătorilor din educaţia timpurie.
Până în anul 2020, toţi copiii din România cu vârste de până la şase ani ar trebui incluşi într-o formă de învăţământ preşcolar, conform recomandărilor UNICEF, informează redactorul Felicia Mocanu.