România, locul 68 din 140 la competitivitate turistică
Atractivitatea României din punct de vedere turistic are de suferit din cauza situaţiei proaste în mai multe domeniii, se arată în raportul Forumului Economic Mondial.
Articol de Sergiu Şteţ, 07 Martie 2013, 13:49
România ocupă poziţia 68 din 140 de ţări în topul competitivităţii turistice, potrivit datelor unui raport publicat joi de Forumul Economic Mondial.
Topul este realizat luând în calcul 14 indicatori precum calitatea infrastructurii, a mediului înconjurător, preţurile, siguranţa publică, igiena şi sistemul de sănătate.
Pe primele poziţii în privinţa atractivităţii şi competitivităţii turistice se situează Elveţia, Germania, Austria, Spania, Marea Britanie.
Dacă România e la jumătatea clasamentului, pelocul 68 aşadar, Cehia ocupă poziţia 31, Ungaria - 39, Republica Moldova se clasează spre final, pe locul 102. C
Raportul competitivităţii domeniului turismului este publicat odată la doi ani de Forumul Economic Mondial.
Sursa: weforum.org
Pe lângă clasamentul ţărilor în acest domeniu, raportul analizează potenţialul fiecărei ţări de aşi dezvolta sectoarele turism şi călătorii, importante din perspectiva creării de locuri de muncă într-un domeniu cu valoare adăugată mare care contribuie la diversificarea durabila a economiei.
Resurse pentru turism cultural
Raportul analizează avantajele şi dezavantajele fiecărei ţări în diverse sectoare care influenţează domniul turismului.
Avantajele relative ale României, sectoarele în care situata este mai bună decât situaţia generală, sunt resursele pentru turism cultural, viteza conexiunilor de internet, uşurinţă de obţinere a vizei şi uşurintă de a plăti cu carduri bancare recunoscute internaţional.
Atractivitatea României din punct de vedere turistic are însă de suferit din cauza situaţiei proaste în mai multe domeniii.
Din cele 140 de ţări analizate de raportul mondial asupra competitivităţii în turism, România ocupă poziţia 138 în ceea ce priveşte calitatea drumurilor.
Strategiile de atragere a turiştilor străini au o eficienţă redusă, poziţia 123 în topul celor 140 de ţări, iar cei care totuşi vizitează România pot întâmpina dificultăti din cauza accesului redul la reţelele de apă şi canalizare.
În domniul săntătăţii si al igienei România stă însă bine la numărul mare de paturi de spital raportat la populaţie.
Încredere redusă în forţele de ordine
O altă cauză a competitivităţii reduse a turismului din România, conform raportului realizat de Forumul Economic Mondial, este încrederea redusă în forţele de poliţie şi de ordine publică, însă în contextul unei rate mici a criminalităţii.
Turismul din România stă prost şi la capitolul resurse umane.
Nivelul de pregătire al celor care lucrează în industria ospitalităţii clasează România pe locul 89.
Respectul faţă de client şi atitudinea generală a populaţiei faţă de străini aşează România pe poziţiile 114 şi 122 în rândul celor 140 de ţări analizate în raport.
Conform documentului, în anul 2011 Româia a fost vizitată de 1.500.000 de turişti străini, aceştia cheltuind în total un pic peste un miliard de euro pentru mâncare, cazare, băuturi, transport, cumpărături şi divertisment.