România încă nu a reglementat circulaţia trotinetelor electrice
România încă nu a reglementat circulaţia trotinetelor electrice pe drumurile publice, mai ales din oraşe, deşi există o directivă europeană din anul 2013.
Articol de Alex Lancuzov, 09 Martie 2019, 14:50
România încă nu a reglementat circulaţia trotinetelor electrice pe drumurile publice, mai ales din oraşe, deşi o directivă europeană din anul 2013 defineşte în ce condiţii pot fi utilizate aceste vehicule.
Cele mai performante pentru că prind viteze destul de mari pot fi încadrate la categoria mopede pentru care este obligatoriu permisul de conducere.
Trotinetele electrice care au o limitare de viteză nu sunt încadrate la o anumită categorie de vehicule, spune comisarul Horaţiu Pop de la Direcţia Rutieră:
Horaţiu Pop: Aceste trotinete dotate cu motoare electrice nu au o viteză care să depăşească 25 de km pe oră şi în acest caz încă nu este stabilit modul de reglementare a circulaţiei acestor vehicule.
Reporter: Modelele mai performante care depăşesc viteza de 25 de km la oră şi pentru care producătorul solicită omologare pot fi încadrate la categoria mopede ceea ce înseamnă că este obligatorie înscrierea în circulaţie la primărie, permisul de conducere şi asigurarea auto RCA. Pentru a circula legal pe drumurile publice sunt obligatorii câteva dotări, spune inginerul Şerban Dobre, şeful Departamentului de Omologări de la RAR:
Şerban Dobre: O trotinetă de regulă nu trebuie să circule pe drumul public. Totuşi, există variante la care i se ataşează un loc şezând, instalaţie de iluminare şi semnalizare luminoasă, instalaţie de frânare şi atunci ele pot fi omologate chiar şi european. Aceste trotinete se pot încadra spre motocicluri.
Reporter: După trotinete şi biciclete electrice, pe piaţa de mobilitate urbană din ţară pătrund şi scuterele electrice. Cele mai multe pot depăşi viteze de 25-30 de km la oră.