România: Comerţul online, în creştere
România a ocupat anul trecut locul întâi în Europa la creşterea procentului de vânzări online, pentru al doilea an consecutiv.
Articol de Radiojurnal, 23 Ianuarie 2019, 13:01
România a ocupat anul trecut locul întâi în Europa la creşterea procentului de vânzări online, pentru al doilea an consecutiv, a declarat directorul executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online, Florinel Kiss.
El a mai precizat că românii preferă să facă achiziţii în principal de pe telefonul mobil, iar cei mai interesaţi de comerţul electronic sunt persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 şi 34 de ani.
Florinel Kiss crede că trendul de creştere a comerţului online se va păstra şi în acest an în România:
Florinel Kiss: În 2018, am avut o creştere de 30% faţă de 2017, şi anume de la 2,8 miliarde am ajuns la 3,6 miliarde de euro ca volum de vânzări. De asemenea, avem, în 2018, 8,28 de milioane de cumpărători, care au făcut o comandă online. Putem să observăm că avem un trend de creştere, care se va păstra şi în acest an, iar în context european suntem poziţionaţi din punct de vedere al procentului de cumpărători faţă de întreaga populaţie mai bine decât ţări precum Portugalia, Grecia sau chiar Italia. Românii preferă să cumpere produse din gamele electro, IT şi de asemenea fashion, urmat de casa şi grădină, home deco, produse pentru copii, mai ales jucării şi produse pentru îngrijire, de asemenea avem creşteri semnificative de produse din gama piese auto, produse pentru animale ş.a.m.d.
Redactor: Consultanţii în comerţ electronic estimează că piaţa românească în domeniu va depăşi 5 miliarde de euro în 2020.