România "a înregistrat progrese în ceea ce priveşte învăţământul preşcolar"
Gradul de participare a copiilor cu vârste între 4 şi 6 ani a crescut la 86%, afirmă reprezentantul UNICEF în ţara noastră, Sandy Blanchett.
Articol de Radiojurnal, 20 Mai 2016, 20:33
România a înregistrat progrese semnificative în ultimii 10 ani în ce priveşte învăţamântul preşcolar, gradul de participare a copiilor cu vârste între 4 şi 6 ani crescând la 86%, afirmă reprezentantul UNICEF în ţara noastră, Sandy Blanchett.
Prezentă astăzi la o conferinţă intitulată "Parteneriatul public - privat pentru educaţia timpurie, o şansă pentru competitivitatea României", aceasta a precizat că ţara noastră ar trebui să investească mai mult în acest tip de educaţie, inclusiv în direcţia creşterii participării copiilor din comunităţi sărace sau a celor cu dizabilităţi.
Reprezentantul Centrului pentru educaţie şi dezvoltare profesională "Step by Step", Cristian Pârvulescu, a atras atenţia că deşi s-au înregistrat progrese mai sunt multe lucruri de făcut în vederea dezvoltării educaţiei timpurii.
Cristian Pârvulescu: Dincolo de remarcile pozitive pe care UNICEF le-a făcut privind educaţia timpurie în România şi în general strategiile naţionale privind educaţia, realitatea este că în România eforturile pentru dezvoltarea educaţiei timpurii sunt întârziate, odată pentru că părinii au preluat în mare măsură şi în mod tradiţional de altfel la noi în ţară, eforturile educaţiei timpurii. Am asistat deja la o privatizare masivă a educaţiei timpurii, grădiniţele private sunt prezente cel puţin în zona urbană şi domină piaţa, în condiţiile în care educaţia timpurie în grădiniţele publice este din ce în ce mai slab finanţată.
Studiile realizate până acum arată că acei copii care beneficiază de educaţie timpurie au şanse mai mari să finalizeze învăţământul obligatoriu.