Proiectul ultimului lot montan din viitoarea autostradă A8, Târgu Mureş - Târgu Neamţ
Proiectul ultimului lot montan din viitoarea autostradă A8, Târgu Mureş - Târgu Neamţ a fost postat vineri în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice de către Compania Naţională de Investiţii Rutiere.
Articol de Radio România Actualităţi, 22 Noiembrie 2024, 15:19
Proiectul ultimului lot montan din viitoarea autostradă A8, Târgu Mureş - Târgu Neamţ a fost postat astăzi în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice de către Compania Naţională de Investiţii Rutiere. Tronsonul, în lungime de 32 de kilometri şi cu o valoare de 7 miliarde de lei, este considerat cel mai dificil, în condiţiile în care are prevăzute 16 tuneluri şi 60 de poduri şi viaducte.
Preşedintele Consiliului de Administraţie al Companiei, Cătălin Urtoi, a precizat la Radio România Iaşi că pentru proiectare sunt rezervate 14 luni, pentru execuţie trei ani şi opt luni: ”Odată cu publicarea şi ultimului lot din cele şase loturi montane pe SEAP, putem spune că s-a încheiat, practic, etapa birocratică a secţiunii montane, în aşa fel încât în momentul de faţă toate cele şase loturi, din care două loturi sunt pe SEAP la compania CNAIR, iar patru loturi sunt pe SEAP la noua companie CNIR. Ele au termene de depunere a ofertelor diferite, ultimul fiind cel al lotului care a fost lansat astăzi pe SEAP, undeva în luna ianuarie 2025.”
Autostrada A8, denumită şi Autostrada Unirii, va fi construită pe traseul Ungheni - Iaşi - Târgu Frumos - Paşcani - Târgu Neamţ - Poiana Largului - Ditrău - Târgu Mureş şi va avea o lungime de 304 km, la un cost estimat de 5 miliarde de euro./editor Florin Lepadatu/