Proiectele legilor educaţiei intră în dezbaterea Comisiei pentru învăţământ din Camera Deputaţilor
Proiectele legilor educaţiei intră în dezbaterea Comisiei pentru învăţământ din Camera Deputaţilor, care urmează să elaboreze un raport cu privire la acestea până săptămâna viitoare.
Articol de Florin Lepădatu, 19 Aprilie 2023, 14:50
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI - Proiectele legilor educaţiei intră peste aproximativ o oră în dezbaterea Comisiei pentru învăţământ din Camera Deputaţilor, care urmează să elaboreze un raport cu privire la acestea până săptămâna viitoare. Ieri a fost ultima zi de depunere a amendamentelor, după ce, săptămâna trecută membrii comisiei au avut întâlniri cu reprezentanți ai profesorilor, părinților, elevilor și studenților, precum și cu membri ai comunităților academice și de afaceri și cu autoritățile locale.
Cătălin Purcaru ne oferă mai multe informații: ”Acces egal şi neîngrădit la educație, combaterea abandonului școlar și salarizarea cadrelor didactice sunt printre principiile social-democraților. Natalia Intotero, președintele Comisiei pentru învățământ din Camera Deputaților, susține o evaluare printr-un singur examen și consideră că liceele pot organiza clase cu un anumit profil printr-o probă de competență cu subiecte la nivel național. Ea insistă, totodată, pentru un examen de bacalaureat accesibil.
Natalia Intotero: ”Ca probă oral limba română, pentru toți elevii, inclusiv pentru minorități, pe lângă limba maternă; o singură limbă străină; apoi partea de scris; bacalaureat diferențiat, în funcție de domeniul pregătirii. Prima probă limba română, a doua probă să fie din domeniul specializării și a treia probă la alegere.”
USR a depus peste 200 de amendamente, cu accent pe finanțarea corectă a sistemului de educație. Senatorul Ștefan Pălărie insistă pentru Evaluarea Națională și admitere egale pentru toți copiii și opţiuni pentru "Şcoala după școală", garantate cu prioritate pentru copiii defavorizați.
Ştefan Pălărie: ”Nu putem vorbi despre reforme dacă nu rezolvăm problema mesei calde pentru toate școlile din România la nivel generalizat, nu putem vorbi de reformă fără școli autonome și descentralizate. Nu putem vorbi despre reformă fără separarea politicului de școală.”
Comisia de specialitate are termen până pe 26 aprilie pentru elaborarea unui raport care să fie transmis pentru dezbatere și vot plenului Camerei Deputaților, în calitate de prim for sesizat.”