Proiectele legilor educaţiei intră în dezbaterea Comisiei pentru învăţământ din Camera Deputaţilor
Comisia pentru învăţământ din Camera Deputaţilor urmează să elaboreze un raport cu privire la proiecte până la data de 26 aprilie.
Articol de Cătălin Purcaru, 19 Aprilie 2023, 07:47
Proiectele legilor educaţiei intră astăzi în dezbaterea Comisiei pentru învăţământ din Camera Deputaţilor, care urmează să elaboreze un raport cu privire la acestea până la data de 26 aprilie.
Ieri a fost ultima zi de depunere a amendamentelor, după ce, săptămâna trecută membrii comisiei au avut întâlniri cu reprezentanți ai profesorilor, părinților, elevilor și studenților, precum și cu membri ai comunităților academice și de afaceri și cu autoritățile locale.
Social-democrații propun ca evaluarea să fie făcută printr-un singur examen și să nu se mai țină cont de procentul privind mediile claselor gimnaziale pentru calculul mediei generale.
Natalia Intotero, președintele Comisiei pentru învățământ din Camera Deputaților, vine cu o soluție pentru liceele care doresc să organizeze clase cu un anumit profil.
Natalia Intotero: Pot să se organizeze astfel de clase cu un examen de aptitudini; în prealabil, subiectele să fie făcute la nivel național. Această probă de competențe să fie dată înaintea examenului de evaluare; declarați admiși cei în baza unor rezultate, în ordine descrescătoare.
Social-democrații doresc inclusiv un examen de bacalaureat accesibil, cu o singură limbă străină la proba orală, iar la proba scrisă examen diferențiat, în funcție de profil.
Din opoziție, USR a depus peste 200 de amendamente la proiectele noilor legi ale educației.
Senatorul Ștefan Pălărie spune că acestea vin în urma dezbaterilor cu societatea civilă.
Ştefan Pălărie: Nu putem vorbi despre reformă în educație atâta vreme cât copii care nu își pot permite meditații sunt abandonați de un sistem care introduce un examen de admitere discriminatoriu la licee. Nu putem vorbi despre o reformă fără o soluție reală la problema meditațiilor din țară și a sărăciei din țară, precum soluția dată de USR - ”Şcoala de la opt la cinci”.