Premierul cere urgentarea lucrărilor la aeroportul Otopeni
Finalizarea noului terminal al aeroportului internaţional Henri Coandă este o condiţie impusă ţării noastre pentru aderarea la spaţiul Schengen.
Articol de Diana Domenico, 01 Octombrie 2010, 17:18
România trebuie să finalizeze cât mai curând noul terminal al aeroportului internaţionl Henri Coandă, condiţie impusă ţării noastre pentru aderarea la spaţiul Schengen.
Reprezentanţii guvernului au verificat stadiul pregătirilor la aeroportul internaţional Henri Coandă din Otopeni, care se extinde cu un nou terminal.
Aeroportul Henri Coandă din Otopeni a fost certificat ca aeroport internaţional şi urmează să finalizeze până în noiembrie lucrările la noua clădire care va prelua pasagerii din statele Schengen şi non-Schengen.
Investiţia în noul terminal se ridică la 60 de milioane de euro, potrivit purtătorului de cuvânt al aeroportului, Valentin Iordache.
"Este vorba de o extindere a sălii de îmbarcare existente, numai că această extindere are o suprafaţă cam de trei ori mai mare decât suprafaţa celei utilizate în prezent, o suprafaţă de 16.600 de metri pătraţi.
"Aceasta va conduce, practic, ca de la o clădire cu cinci pasarele de îmbarcare-debarcare pasageri, să ajungem la o clădire ultra-modernă cu 14 pasarele, cu fluxuri separate Schengen, non-Schengen, cu spaţii comerciale şi cu toate facilităţile la cel mai înalt nivel existent în prezent pe plan mondial", a mai spus Valentin Iordache.
Votul pentru aderarea României la spaţiul Schengen se va da în decembrie
Premierul Emil Boc a cerut conducerii aeroportului Heneri Coandă să finalizeze până pe 4 noiembrie lucrările la noul terminal, avertizând că vor exista sancţiuni dacă acest termen nu va fi respectat, iar aderarea României la Schengen va fi afectată.
"După datele comunicate de către constructor, suntem cam într-un procent fizic de 75% cu lucrările efectuate, este vorba de un obiectiv de interes naţional, având în vedere obiectivul României de integrare în Schengen în 2011, în luna martie.
"În acest moment, nu am niciun motiv de îngrijorare că lucrările nu se vor termina la termen. Dacă această vizită din noiembrie nu confirmă încheierea lucrărilor, într-adevăr, putem pune în pericol îndeplinirea standardelor tehnice de aderare la Spaţiul Schengen", a declarat Emil Boc.
Şi aeroportul din Timişoara este inclus într-un program de extindere.
Participarea la spaţiul Schengen presupune conectarea României la o serie întreaga de instituţii şi proceduri comune tuturor statelor membre.
Până acum au avut loc şase evaluări, iar următoarea va avea loc în decembrie, chiar înaintea Consiliului European de iarnă, când se dă votul politic.
Dacă va fi favorabil, aderarea va avea loc în martie.