Pregătirea profesorilor din învăţământul preuniversitar "este precară"
Ministrul educaţiei Mircea Dumitru consideră că ar trebui introduse noi module de formare a viitorilor dascăli, pentru a avea un sistem educaţional de calitate.
19 Octombrie 2016, 13:33
Pregătirea profesorilor din învăţământul preuniversitar este precară, pentru că nu are cine să-i înveţe şi nici programa de formare nu este adecvată.
Este ceea ce au spus astăzi atât ministrul de resort, Mircea Dumitru, cât şi reprezentanţii Coaliţiei pentru Educaţie, la prezentarea unui raport privind creşterea calităţii învăţământului.
Ministrul educaţiei consideră că ar trebui introduse noi module de formare a viitorilor dascăli, pentru a avea un sistem educaţional de calitate.
Și Daniela Vişoianu, preşedinta Ccoaliţiei pentru Educaţie, avertizează că vor fi probleme serioase cu ocuparea posturilor şi cu şcolile, dacă nu se va asigura o formare adecvată pentru viitorii profesori.
Daniela Vişoianu: N-avem specialişti în didactică. Conectarea lor cu didactici pentru anumite tipuri de discipline este foarte mică. Avem puţini practicieni şi teoreticieni în şcolile de profesori, şi atunci profesorii ies nepregătiţi, pentru că ei n-au fost învăţaţi să gândească un design de o oră. Şi chiar dacă li s-a predat teoretic, n-au practicat suficient de mult încât să îşi pună amprenta propriei personalităţi asupra orelor.
Coaliţia pentru Educaţie a prezentat astăzi primele date dintr-un raport naţional privind modul de pregătire a dascălilor. Concluziile preliminare arată că viitoarele programe de formare iniţială a cadrelor didactice trebuie să asigure o dublă specializare şi o pregătire conformă cu vârstele elevilor cărora urmează să le predea profesorul.