Portul Constanța se pregătește pentru reconstrucția Ucrainei
Se vor semna contracte de aproximativ 500 de milioane de euro, care vor îmbunătăți infrastructura portului.

Articol de Sorin Cealera, Constanța, 05 Martie 2025, 07:43
Autoritățile române vor să transforme Portul Constanța într-un punct important pentru reconstrucția Ucrainei.
În perioada următoare se vor semna o serie de contracte în valoare de aproximativ 500 de milioane de euro, care vor îmbunătăți infrastructura rutieră, energetică și maritimă a portului.
Finanțarea este asigurată din fonduri europene și surse proprii.
Marți s-a aflat la Constanța ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, care s-a întâlnit cu conducerea administrației portului.
Descinderile procurorilor anticorupție de acum câteva zile în port sunt un semnal dat investitorilor că statul român este preocupat în a crea un mediu sănătos în Portul Constanța, a spus ministrul.
Ministrul Sorin Grindeanu a cerut conducerii Portului Constanța să elaboreze o nouă organigramă, la 10 zile după ancheta DNA în care mai mulți angajați din administrație au fost acuzați de luare de mită.
O organigramă care să servească și unei dezvoltări mai eficiente a portului în perioada următoare, când sunt în plan investiții majore în mărirea capacității de operare a Portului Constanța.
Sorin Grindeanu: În maxim două luni vor fi semnate contracte de aproape jumătate de miliard de euro, pentru că vom intra rapid, la cum se arată, în zona de reconstrucție pentru Ucraina. Constanța trebuie să devină principalul hub logistic în reconstrucția Ucrainei.
Investițiile vizează extinderea capacității de trafic, a rețelei de energie electrică, a celei de apă și canalizare, dar și dragajul - foarte important pentru creșterea adâncimii portului și operarea navelor de mare tonaj.
Mihai Teodorescu, directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța: Vrem să fim absolut pregătiți în momentul în care va începe reconstrucția, să putem oferi capacitate maximă și adecvată în operarea cât mai rapidă a tranzitului de mărfuri către Ucraina, pe toate canalele disponibile, atât fluvial pentru că noi suntem și un port fluvial, cât și pe tot ce înseamnă CF sau rutier.