Podul suspendat peste Dunăre, care leagă județele Brăila și Tulcea, a fost deschis circulației rutiere
Cei mai înalți reprezentanți ai statului, prezenţi la ceremonia de inaugurare a podului suspendat peste Dunăre, care leagă județele Brăila și Tulcea.
Articol de Florin Lepădatu, 07 Iulie 2023, 08:24
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI - Podul suspendat peste Dunăre, care leagă județele Brăila și Tulcea, a fost deschis astăzi circulației rutiere. Inaugurarea a fost marcată printr-o ceremonie la care au participat cei mai înalți reprezentanți ai statului. Președintele Klaus Iohannis a salutat finalizarea acestei importante investiții de infrastructură rutieră.
Klaus Iohannis: ”Este cea mai amplă construcție ridicată în România în ultimele trei decenii. Este al treilea pod ca mărime din Europa. Avem o nouă dovadă cât se poate de puternică a faptului că și în România, dacă există voință și seriozitate, se pot duce la capăt proiecte majore de infrastructură.”
Cele 500 de milioane de euro, în principal din fonduri europene investite pentru realizarea podului suspendat peste Dunăre, s-au întors în mare parte în economia românească, iar acești bani alimentează de patru ani economia locală, a afirmat premierul Marcel Ciolacu. El a subliniat importanța regională a acestui obiectiv.
Marcel Ciolacu: ”Pe termen lung se prefigurează o mult mai intensă activitate în zona liberă Brăila, iar asta înseamnă apariția de noi locuri de muncă. Este o legătură esențială între sud-estul României și Tulcea, respectiv Delta Dunării, care va crește considerabil numărul turiștilor ce pot ajunge acum fără a mai apela la varianta bacului, dar este și un prim pilon la un proiect fundamental al statului român, acela de a fi un actor cheie în procesul de reconstrucție al Ucrainei.”
Despre impactul asupra dezvoltării regionale a vorbit și comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean. Ea a insistat pe importanța podului în contextul geopolitic.
Adina Vălean: ”Infrastructura de transporturi din regiunea dunăreană este vitală pentru a îmbunătăți securitatea la nivelul Uniunii Europene. Capacitatea acestei infrastructuri trebuie sporită și civil și militar. Volumele de mărfuri care sunt transportate înspre și dinspre Moldova și Ucraina în momentul de față, sunt de ordinul milioanelor de tone pe lună. La fel, avem nevoie mai mult ca oricând de infrastructură pregătită din punct de vedere al mobilității militare.”