Peste 10.000 de sesizări de la consumatori, legate de facturile la energie
Vicepreședintele ANRE, Mircea Man, arăta că numărul de reclamații sosite la adresa firmelor de energie electrică este într-o continuă creștere.
Articol de Alina Stănuţă, 19 Octombrie 2022, 18:22
ANRE a primit peste 10.000 de sesizări de la consumatori, legate de facturile la energie, și toți marii furnizori din România sunt vizați de reclamații, au precizat reprezentanții autorității în cadrul unei dezbateri parlamentare organizate tocmai pentru a se analiza situația generată de criza energetică. Alina Stănuță:
Reporter: Președinta Comisiei pentru Cercetarea Abuzurilor și Combaterea Corupției, senatoarea AUR, Rodica Boancă, declara că pe adresa Senatului au sosit numeroase reclamații de la cetățeni în domeniul facturilor la energia electrică și acesta este motivul pentru care a invitat la discuții actorii din domeniu.
Rodica Boancă: Cetățenii ne-au transmis și cred că nu doar nouă, sesizări în care nu doar anunță prețurile exorbitante ale facturilor, dar spun că nu înțeleg formula de calcul și că înainte de această plafonare înțelegeau cât plătesc, cât consumă și era cumva un echilibru.
Reporter: Vicepreședintele ANRE, Mircea Man, arăta că numărul de reclamații sosite la adresa firmelor de energie electrică este într-o continuă creștere.
Prezent la discuții, secretarul de stat din Ministerul Energiei, Ștefan Constantin, declara că există voința politică pentru a se trece la o piață reglementată, parțial, menționând că toți actorii din piață trebuie să decidă asupra acestui lucru.
Și președintele ANPC, Horia Constantinescu, a arătat că se fac demersuri pentru un model de factură unică la nivel național.
Horia Constantinescu: Am inițiat un act normativ, un amendament. Sperăm să treacă de voința parlamentară și să avem o factură unică la nivel național, ușor de citit. Sunt convins că și contractele vor trebui reevaluate la un moment dat.
Reporter: Discuțiile de la Comisia pentru Cercetarea Abuzurilor, din Senat, vor continua.