Patronii, interesaţi de activitatea angajaţilor pe internet
Specialiştii sunt de părere că în următorii ani companiile vor aloca bugete tot mai mari pentru monitorizarea comportamentului angajaţilor în mediul online.
Articol de Daniela Vasilescu, 16 Octombrie 2012, 16:00
Patronii sunt tot mai interesaţi să controleze activitatea angajaţilor pe internet, după ce numeroase studii au arătat că orice informaţie postată pe o reţea de socializare poate influenţa evoluţia companiei.
Specialiştii în tehnologia informaţiilor apreciază că în următorii doi ani sumele destinate acestui gen de monitorizare vor fi cu 60% mai mari decât în prezent, iar firmele vor fi nevoite să se adapteze nevoilor de comunicare tot mai diversificate ale angajaţilor.
Specialiştii Gartner afirmă, în baza unui studiu recent, că până în 2014 orice companie care nu va răspunde unor solicitări pe canalele de comunicare online din partea clienţilor va suferi aceleaşi probleme ca o companie care astăzi nu răspunde unui client la email.
Totodată, în următorii ani companiile vor aloca bugete mai mari pentru monitorizarea comportamentului angajaţilor în mediul online.
"Companiile vor cheltui cu peste 60% mai mult pentru instrumente de monitorizare a angajaţilor asupra comportamentului în online. Se cere din ce în ce mai mult implementarea, alături de politicile de securitate obişnuite, a unei social media policy.
Înainte de toate, atunci când postăm ceva pe internet ar fi ideal să postăm opinii care sunt ale noastre personal şi să nu implicăm compania. Există deja situaţii, oameni care au atras compania în diferite jocuri prin opiniile personale", a explicat Yugo Neurmorni, preşedintele Asociaţiei directorilor de tenologie a informaţiilor şi comunicaţii din România.
Specialiştii din IT atrag atenţia că orice informaţie pe care o postăm pe reţelele de socializare poate fi folosită în favoarea sau împotriva noastră.