Noile reglementări privind concediile medicale, în vigoare
Potrivit prevederilor care se aplică de luni, angajaţii aflaţi în incapacitate temporară de a-şi desfăşura activitatea pot fi verificaţi la domiciliu.
Articol de Sorin Moţatu, 17 Mai 2010, 08:11
Angajaţii aflaţi în incapacitate temporară de a-şi desfăşura activitatea pot fi verificaţi de luni la domiciliu, dar numai la cererea angajatorului.
Medicii de familie vor putea acorda certificate de incapacitate temporară de muncă pentru maximum zece zile.
Angajatorii au obligaţia ca în termen de şase zile, de la primirea unei solicitări în acest sens, să depună la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate declaraţia cu numele angajaţilor aflaţi în incapacitate de muncă şi numele medicilor care au aprobat concediul medical.
Pacientul va completa la medicul de familie o declaraţie pe proprie răspundere prin care îşi exprimă acordul ca în 24 de ore să-şi anunţe angajatorul şi va da adresa la care poate fi găsit în anumite intervale orare.
Noile reglementări prevăd că angajatorul poate cere poliţiei să verifice dacă angajatul se află la domiciliu, dar nu are voie să intre în casa pacientului.
Comisia care se va deplasa la domiciliul pacientului va încheia un proces verbal care va fi semnat şi de pacient.
În cazul în care acesta nu este găsit la domiciliu, se sistează plata concediului medical.