Noi metode de plată a taxelor pentru paşapoarte şi permise de conducere
Cetățenii români care vor să le fie eliberate paşapoarte sau permise de conducere, ori vor să le fie reînnoite, pot achita acum taxele prin mai multe metode.
Articol de Daniela Vasilescu, 05 Iulie 2016, 17:39
Ministerul Afacerilor Interne diversifică modalitățile de plată a taxelor pentru eliberarea pașapoartelor și a permiselor de conducere, acestea putând fi achitate prin Internet Banking, virament bancar, mandat poștal sau în numerar.
Ministerul mentioneaza că plata în numerar a acestor servicii nu se mai face prin casieriile CEC Bank.
Odată cu intrarea în vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, plata taxei de pașaport, precum și a tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poștal sau în numerar.
Plata se poate face on-line în sistem internet banking dar și de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către contul unic deschis de către fiecare Instituție a Prefectului,se arata intr-un comunicat al MAI.
Plata în numerar se poate face la casieriile unităților Trezoreriei Statului, casieriile Instituțiilor Prefectului (pentru pașapoarte), la ghișeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de acestea) din cadrul Instituțiilor Prefectului și prin mandat poștal.
În București, pentru facilitarea obținerii acestor documente, la punctul de lucru din Șoseaua Pipera, va fi deschisă o casierie a Trezoreriei Statului pentru încasarea taxei pentru pașapoarte.
Sumele se încasează într-un cont unic de disponibil deschis la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele Instituției Prefectului.
Astfel, fiecare Instituție a Prefectului va deschide în cursul zilei de astăzi un cont unic distinct pentru aceste plăți, acesta fiind anunțat pe site-ul fiecărei Instituții a Prefectului. De asemenea, pentru a veni în sprijinul cetățenilor, pe site-ul fiecărei instituții a prefectului vor fi afișate: numărul contului IBAN, numărul codului fiscal, mențiuni legate de informațiile care trebuie completate de cetățeni pe documentele de plată, adresele trezoreriilor și ale casieriilor instituțiilor prefectului unde se poate face plata în numerar.Pe documentul de plată vor fi înscrise următoarele informații: CNP-ul și numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal și denumirea Instituției Prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a pașaportului, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau a altor documente, după caz, suma și tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata.
Conform Ordonanței, pentru reducerea birocratizării, în situația pașapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea pașaportului, taxa pentru serviciul public prestat și, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată față de cât este în prezent.Atât în cazul pașapoartelor simple temporare, cât și a pașapoartelor simple electronice, în situația în care plata taxei de pașaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poștal este necesară prezentarea ca document doveditor al plății factura aferentă emisă de oficiul poștal.
Actele necesare și termenele de eliberare ale documentelor emise de MAI, rămân neschimbate.