Măsuri propuse de Consiliul Național al Elevilor și UNICEF
Consiliul Național al Elevilor și UNICEF le-au propus autorităților române un set de zece soluții pentru îmbunătățirea condițiilor copiilor.
Articol de Felicia Mocanu, 30 August 2020, 13:43
Consiliul Național al Elevilor și UNICEF le-au propus autorităților române un set de zece soluții pentru îmbunătățirea condițiilor copiilor.
Măsurile vin în contextul în care la 14 septembrie vor începe școlile. Elevii atrag atenția că în jur de 35% din cei 3,7 milioane de copii ai României sunt în risc de sărăcie și excluziune școlară.
De asemenea, 400.000 de copii de vârstă școlară nu merg la școală, iar peste 50.000 de copii sunt separați de familiile lor.
Dezvoltarea materialelor și a capacității de învățare online pentru a asigura accesul la educație de calitate a copiilor săraci sau a copiilor de etnie romă și a copiilor cu dizabilități, îmbunătățirea serviciilor medicale de prevenție, dar și utilizarea fondurilor structurale europene pentru servicii sociale integrate sunt doar o parte dintre cele zece soluții propuse autorităților de Consiliul Național al Elevilor, boardul copiilor și UNICEF.
Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor: Consiliul Național al Elevilor a realizat la începutul lunii august un sandaj, la care au răspuns peste 18.000 de elevi și, conform acestei consultări, aproximativ 15% dintre elevi nu-și doresc să se întoarcă la școală exclusiv online, restul de 85% au spus că vor să se întoarcă fie fizic, fie în sistem hibrid. Mai mult decât atât, nu putem uita faptul că peste 900.000 de elevi nu au avut acces la internet.
Ilinca Simina Murărașu, membră a boardului copiilor, consideră că atât pentru tineri, cât și pentru copii, perioada pandemiei este una dificilă.
Ilinca Simina Murăraș: Trebuie să conștientizăm că, după o pauză de la un cotidian în care ne-am obișnuit, reconectarea la normalitate a elevilor ar trebui realizată gradual. Ar fi necesar să acordăm timp acomodării la situația actuală și la normele care vor fi impuse. Ar fi necesar un suport moral, pe lângă cel academic.