Majoritatea marilor comercianţi "ignoră producătorii locali"
Potrivit unui studiu World Wide Fund for Nature, doar un sfert dintre legume şi fructe şi numai jumătate dintre produsele lactate comercializate în cele mai mari magazine din România provin din ţară.
Articol de Cristian Bâcâin, 19 Iunie 2012, 08:31
Concluziile unui raport indică faptul că majoritatea comercianţilor din România sunt netransparenţi, ignoră producătorii locali, preocuparea lor faţă de mediu nu se regăşeşte în practicile din interiorul pieţei şi credibilitatea răspunsurilor oferite este serios pusă la îndoială de realitatea de pe rafturi.
Un sfert dintre legume şi fructe şi numai jumătate dintre produsele lactate comercializate în cele mai mari magazine din România provin din ţară, a declarat, luni, Magor Csibi, director World Wide Fund for Nature (WWF) România, la lansarea studiului Retailer Scorecard.
Daciana Sârbu, membru al Comisiei de Mediu, Sănătate Publică şi Siguranţă Alimentară din Parlamentul European, a declarat că educaţia ecologică şi cea nutriţională nu sunt suficiente pentru a responsabiliza lanţurile de magazine din România.
Este nevoie şi de promovarea unei legislaţii care să sprijine producătorii autohtoni pentru a ajunge cu produsele la raft.
Aceleaşi lanţuri de magazine au la Bruxelles rafturi speciale pentru produsele ecologice din producţia proprie.
Conform punctajului acordat de reprezentanţii studiului, niciun comerciant dintre cei 10 analizaţi nu a reuşit să obţină 50% din scorul maxim.
Studiul Retailer Scorecard urmăreşte performanţa retailerilor în şase sectoare cheie de business cu impact asupra mediului şi societăţii: peşte, produse lactate, legume şi fructe, produse din hârtie, detergenţi şi politici de mediu.
Raportul este rezultatul unei cercetări derulate de World Wide Fund for Nature România, în perioada 18 aprilie-18 mai.