Klaus Iohannis participă astăzi la ședința de guvern #RomâniaEducată
Preşedintele Klaus Iohannis participă la şedinţa de guvern în care va fi adoptat memorandumul privind proiectul "România educată".
Articol de Petruţa Obrejan, 14 Iulie 2021, 08:50
Raportul proiectului "ROMÂNIA EDUCATĂ" poate fi accesat AICI
Preşedintele Klaus Iohannis participă miercuri la şedinţa de guvern în care va fi adoptat memorandumul prin care executivul îşi asumă proiectul prezidenţial "România educată".
Dezbaterile publice pe tema acestui proiect au fost finalizate săptămâna trecută, când şeful statului anunţa că documentul are susţinerea coaliţiei de guvernare şi deschiderea inclusiv a opoziţiei pentru transpunerea lui în lege.
Nu mai puţin de 10 mii de persoane şi peste 150 de organizaţii şi instituţii sunt direct implicate în proiectul "România educată", un proiect care se bazează pe cea mai amplă consultare naţională în domeniul educaţiei din perioada post-decembristă - spunea recent şeful statului Klaus Iohannis - care va fi prezent astăzi la şedinţa executivului în care vor fi asumate prin memorandum ţintele şi obiectivele "României educată", urmând ca mai apoi să se stabilească un plan clar de acţiune cu responsabili şi termene pentru implementare.
O parte dintre priorităţile şi reformele proiectului vor fi finanţate inclusiv prin PNRR, în special aspectele care ţin de reducerea abandonului şcolar şi anume, prin sprijinirea a peste 2.500 de unităţi de învăţământ preuniversitar, prin dotarea a 10 mii de laboratoare şi cabinete şcolare, prin mobilarea a 75 de mii de săli de clasă şi realizarea a 10 centre de învăţământ dual şi, nu în utltimul rând, dezvoltarea unei reţele de şcoli verzi şi formarea a 100 de mii de cadre didactice pentru predarea online.
Proiectul "România educată" are un sprijin financiar important în valoare de 3,6 miliarde de euro, la care se vor adăuga prin alte fonduri europene 400 de milioane de euro, bani destinaţi renovării unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, pentru garantarea siguranţei şi a securităţii copiilor şi dascălilor.
În ceea ce priveşte structura sistemului de învăţământ aceasta ar rămâne prepondenrent aceeaşi, urmărindu-se dezvoltarea educaţiei timpurii, dar şi creşterea autonomiei şcolilor. Se propune, totodată, o nouă structură a învăţământului secundar superior, unde vor exista trei tipuri de licee: teoretic, vocaţional şi profesional.
(RS)