Internauţii români, "tot mai săraci"
Aproape 30% dintre utilizatorii de internet din România au venituri nete sub 1000 de lei, sumă în scădere cu peste 12% faţă de 2010, arată un studiu realizat de platforma online TradeAds.
15 Martie 2012, 08:59
Utilizatorii de internet din România sunt din ce în ce mai săraci.
Potrivit unui studiu realizat de platforma online TradeAds, aproape 30% dintre internauţii intervievaţi au venituri nete sub 1000 de lei, manifestă un interes tot mai mare faţă de tehnologie şi educaţie şi utilizează internetul pentru documentare, socializare şi pentru citirea presei.
Numărul celor care declară venituri nete sub 1.000 de lei a crescut, faţă de începutul anului trecut, cu 2 procente, iar faţă de 2010, cu peste 12%.
Pe de altă parte, numărul celor care au venituri lunare de peste 5.000 de lei rămâne aproape neschimbat faţă de anii trecuţi, în această situaţie fiind puţin peste 10% dintre utilizatorii de internet.
Evoluţia veniturilor utilizatorilor de internet din România. Foto: blog.bursadereclama.ro |
Potrivit studiului, nevoia de informare a internautului român a crescut, ca o compensare la climatul economic ostil, astfel că internauţii au devenit mai sensibili la stimuli sociali şi mai interesaţi de cultură şi artă.
O creştere spectaculoasă se observă şi la accesarea reţelor sociale, cu peste 12 procente faţă de 2011.
Conform studiului "Profilul utilizatorului de internet", comerţul electronic este de aşteptat să ia amploare în următorii ani, dat fiind că în 2012 numărul celor care cumpără şi vând produse online a crescut cu aproximativ 30% faţă de perioada similară a anului trecut.
Interesele utilizatorilor români de internet. Foto: blog.bursadereclama.ro |
Când vine vorba să acceseze internetul, românii preferă telefoanele inteligente.
Conectarea pe dispozitivele mobile de tip smartphone înregistrează o evoluţie spectaculoasă, având o cotă de 15,2%, faţă de doar 9% în 2011.
Studiul a fost realizat în perioada 16 februarie-23 februarie 2012 de departamentul de cercetare al TradeAds Interactive, pe baza unui chestionar, aplicat online, pe un eşantion format din 3314 respondenţi şi arată care sunt obiceiurile românilor în ceea ce priveşte utilizarea internetului.