Întârzieri ale trenurilor din cauza unor furturi
Traficul feroviar din România este afectat de furturile de pe calea ferată. A fost sesizată şi poliţia, iar în vizor sunt pe lângă hoţi şi clienţii acestora, adică cei care cumpără fier vechi.
Articol de Roxana Dumitrescu, 23 Aprilie 2012, 15:30
Trenurile din Braşov, Constanţa şi Timişoara spre Bucureşti şi retur au luni întârzieri chiar şi de o oră din cauza furturilor de pe calea ferată.
Reprezentanţii CFR vorbesc despre furturi repetate de componente şi precizează că mai multe echipe lucrează la remedierea situaţiei.
A fost sesizată şi poliţia, iar în vizor sunt pe lângă hoţi şi clienţii acestora, adică cei care cumpără metal.
Tronsoanele feroviare afectate încă din weekend sunt cele care fac legătura între Bucureşti şi Constanţa, Braşov, Timişoara.
Purtătorul de cuvânt al CFR, Oana Brânzan spune că principala problemă se rezumă la perturbarea traficului feroviar, trenurile care circulă pe tronsoanele amintite având întârzieri între douăzeci şi şaizeci de minute.
"Toate aceste cazuri sunt semnalate imediat pe monitoarele din centrele de dirijare a traficului şi în acel moment echipele se deplasează la faţa locului astfel încât să vadă cât este de gravă situaţia, dacă se poate circula sau nu şi modalitatea de circulaţie a trenurilor", a spus Oana Brânzan.
Componenta feroviară include bobine sau relee, în termeni tehnici componente care practic concură la dirijarea circulaţiei pe calea ferată.
Furturile de componente feroviare din apropierea staţiilor Dor Mărunt, Săruleşti, Băneasa şi pe relaţiile Grădinari-Vadul Lat şi Timişul de Jos- Dârste, au fost anunţate reprezentanţilor poliţiei transport feroviar.
Comisarul şef de poliţie, Dan Roşoga a confirmat faptul că astfel de infracţiuni au o frecvenţă extrem de ridicată, în special în zonele feroviare dezafectate care nu mai sunt păzite.
"Avem folosiri de armament aproape săptămânal împotriva acestor hoţi. Majoritatea sunt persoane care locuiesc în apropiere. Se fură în general acele materiale care au în componenţă cupru deoarece se vând foarte bine. Întotdeauna din cinci hoţi prinşi, doi sunt foşti angajaţi ai companiei", spune Dan Roşoga.
Acesta menţionează că dacă sunt prinşi, hoţii de componente feroviare sunt arestaţi, li se dă mandat, iar unii sunt judecaţi în libertate.
"Legiuitorul spune că nu prezintă pericol social datorită faptului că sunt valori mici totuşi la aceste componente, de câteva milioane, şapte, opt, zece milioane maxim", mai spune Dan Roşoga.
Potrivit legii, achiziţionarea materialelor feroase şi neferoase utilizate în activitatea feroviară este interzisă şi constituie contraveţie fiind sancţionată cu amendă de la douăzeci de mii la patruzeci de mii de lei.
Pe lângă amendă, cei care achiziţionează astfel de materiale vor plăti şi tarif de despăgubire în cuantum egal cu valoarea elementelor feroviare în cauză şi a manoperei aferente.