În România "sunt prea multe bariere administrative şi riscuri de corupţie"
Preşedintele Comitetului Economic şi Social European, Henri Malosse, a declarat că România poate fi un membru-cheie al UE, dar că investitorilor încă li se pun piedici.
Articol de Carmen Gavrilă, 18 Aprilie 2015, 07:39
România are la dispoziţie fonduri europene pentru modernizarea drumurilor, dar există probleme legate de aspectele juridice şi, în special de contestaţii - a declarat preşedintele Comitetului Economic şi Social European, Henri Malosse, la finalul vizitei sale în România.
El a mai spus, vineri, că lipsa unei infrastructuri moderne este şi motivul pentru care grupul Renault a avertizat că îşi va muta producţia din România.
Henri Malosse a explicat că, totuşi, şi România are o vină, pentru că în general sunt prea multe bariere administrative, prea multe riscuri de corupţie şi de aceea investiţiile nu se pot realiza.
"România este şi poate fi şi în viitor un membru-cheie al Uniunii Europene. Recomandăm autorităţilor române să îmbunătăţească dialogul cu societatea civilă, în paralel cu creşterea cheltuielilor pentru educaţie, astfel încât tinerii să nu mai fie nevoiţi să plece în alte ţări pentru a-şi găsi un loc de muncă", a declarat Henri Malosse.
Preşedintele Comitetului Economic şi Social European s-a referit şi la producţia Renault în România, în condiţiile în care compania şi angajaţii sunt nemulţumiţi că nu există autostrăzi pe care să-şi transporte maşinile.
Henri Malosse a spus că nu crede că producţia Renault va fi relocată, dar că este totuşi nevoie de accelerarea îmbunătăţirii infrastructurii, având în vedere că lipsa autostrăzii costă compania 30 de euro în plus de maşină pentru transportul până în Ungaria.
Acesta a mai declarat că menţinerea României şi Bulgariei în afara spaţiului Schengen este o discriminare inacceptabilă, mai ales că nu există nici un motiv obiectiv în acest sens.