Furnizorii de energie electrică şi gaze resping acuzaţiile
Furnizorii de energie electrică şi gaze din România resping acuzaţiile ministrului energiei în legătură cu facturarea incorectă a consumului.
Articol de Florin Lepădatu, 12 Ianuarie 2022, 19:59
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI - Furnizorii de energie electrică şi gaze din România resping acuzaţiile lansate de ministrul energiei în legătură cu facturarea incorectă a consumului din lunile noiembrie şi decembrie.
Preşedintele Asociaţiei Furnizorilor de Energie din România, Laurenţiu Urluescu, a declarat pentru RRA că autorităţile sunt de vină pentru modul de facturare din lunile menţionate.
Mai mult, el crede că este foarte grav că ministrul energiei i-a îndemnat pe oameni să nu plătească facturile dacă au suspiciuni că acestea ar fi eronate.
Laurenţiu Urluescu: ”Aceşti politicieni, care fac regulamente, legislații primare și secundare neclare, care nu se pot aplica, vin în secunda doi cu diverse epitete, care nu cred că au /.../. Am făcut mai multe solicitări la autorități. Din păcate, nu avem răspunsuri. Vă dau un exemplu foarte simplu: ce se aplică mai întâi compensarea sau plafonarea? Contează foarte mult pentru un consumator ce aplicăm mai întâi. Poate duce până la câteva procente bune de reducere în factură, dar aplicarea corectă trebuie să fie lămurită şi pentru noi. Am auzit, mă rog, un sfat al ministrului consumatorii să nu plătească factura. Mie mi s-a părut foarte grav asta şi aş sugera consumatorii să plătească facturile cât mai aproape de termenul scadent, fiindcă sunt sigur că furnizorii vor veni cu facturi de regularizare, de corecţie, în caz că s-au făcut erori, cât mai rapide. De asta este posibil ca până la termenul scadent al facturilor să apară deja factura de regularizare.”