Frunza "nu a fost copiată"
Firma spaniolă THR, creatoarea noului brand turistic al României, spune că frunza care apare în reprezentarea vizuală a logo-ului oficial dar şi în alte reprezentări de pe internet, este "o coincidenţă în procesul de creaţie".
30 Iulie 2010, 19:20
Firma spaniolă THR, creatoarea noului brand turistic al României a precizat că partea grafică reprezintă între 10 şi 15 la sută din costurile totale ale proiectului.
Jumătate din suma de aproximativ 900 de mii de euro a fost folosită la realizarea a 12 mii de interviuri în Europa şi SUA, pentru a stabili preferinţele şi aşteptărilor turiştilor faţă de România, iar restul de bani sunt destinaţi cercetării şi strategiei concepute pentru noul brand.
Reprezentanţii firmei au mai precizat că Ministerul Dezvoltării nu a plătit deocamdată nici un ban din costul proiectului.
Firma THR s-a declarat surprinsă de atitudinea şi de reacţiile declanşate de rezultatul muncii de elaborare a mărcii România.
În răspunsul oficial, compania precizează în primul rând că frunza stilizată, izotipul care apare în reprezentarea vizuală, este un accident care poate să apăra o data la 10 mii de cazuri, o coincidenţă în procesul de creaţie.
De asemenea, compania spaniolă spune că frunza nu a fost copiată de pe internet, ci a fost desenată la Barcelona, special pentru marca România, în acest sens putându-se aduce dovezi.
Managerul firmei, Eulogio Bordas a declarat că de la lansarea mărcii şi până la varianta finală, în anumite situaţii, pot să treacă şi câteva luni, în care se mai pot aduce îmbunătăţiri de aceea, atitudinea vehemenţă faţă de acest proiect este de neînţeles.
În România, de la lansarea mărcii până acum nu s-au luat în considerare celelalte elemente ale proiectului, care sunt extrem de importante: strategia brandului, testul de piaţă şi manualul mărcii, arată reprezentantul firmei. El a precizat că toate aceste precizări au fost transmise ministerului Turismului în cursul zilei de astăzi, după ce ministerul a transmis firmei o notificare oficială.
Ministerul dezvoltării regionale şi turismului anunţase că va solicita consorţiului THR-TNS să comunice "de urgenţă poziţia oficială faţă de informaţiile apărute în presă, cu privire la asemănarea a trei elemente ale reprezentării vizuale a brandului turistic al României în proporţie foarte mare cu un alt logo comercializat pe internet".