Fondurile de coeziune, "surse pentru construcţia de autostrăzi"
Premierul Victor Ponta le cere parlamentarilor să iniţieze un proiect de lege vizând strategia de construcţie de autostrăzi în România.
Articol de Alex Lancuzov, 03 Decembrie 2013, 13:43
Premierul Victor Ponta le cere parlamentarilor să iniţieze un proiect de lege vizând strategia de construcţie de autostrăzi în România.
Proiectul ar angaja Legislativul să continue finaţarea construirii de şosele indiferent de culoarea politică sau de cei care sunt la putere.
Şeful guvernului a prezentat, marţi, strategia privind construcţia de autostrăzi în România.
Acestea vor avea patru surse principale de finanţare, între care surse interne sau surse europene.
Principalele surse de finanţare
Premierul Victor Ponta a punctat principalele surse de finanţare pentru proiectele de autostrăzi.
În principal, ar fi fondurile de coeziune, care asigură desfăşurarea şantierelor de pe Culoarul 4, de la Sibiu la Arad şi la Vama Nădlac, concesiunile cu un sprijin de până la 49% din bugetul de stat, bugetul de stat în sine şi, bineînţeles, acciza la carburanţi, care poate aduce anual sume cuprinse între 750 şi 1 miliard de euro, urmând ca Parlamentul şi Guvernul să decidă cum şi unde vor fi direcţionate aceste venituri.
Totodată, premierul a precizat că pe 9 decembrie vom avea oferta finală pentru concesiunea autostrăzii Comarnic - Braşov, tronsonul cu cel mai mare trafic din România, nu doar din punct de vedere turistic.
Ppentru 2014, prin fondurile de coeziune sunt disponibile 3 miliarde de euro pentru proiectele autostrăzilor Piteşti - Râmnicu Vâlcea via Curtea de Argeş, Autostrada Ungheni - Târgu Neamţ- Bacău, Autostrada Bucureşti - Bacău - Focşani, Autostrada Sudului: Bucureşti - Alexandria şi Craiova - Calafat.
Astfel, în 2018, atunci când se împlinesc 100 de ani de la Marea Unire, să avem o reţea de autostrăzi care să ne asigure ieşirea spre vămile cu Ungaria, Moldova şi Bulgaria.