Discuţii tensionate privind reglementarea transportului alternativ
Reprezentanţii taximetriştilor cer în continuare ca actul normativ să nu fie emis, în timp ce companiile Uber, Bolt sau Clever vor ca ordonanţa să fie adoptată cât mai repede.
Articol de Alex Lancuzov, 10 Iunie 2019, 14:03
Dezbateri tensionate, astăzi, la Ministerul Transporturilor pe tema ordonanţei de urgenţă pentru reglementarea transportului alternativ.
Reprezentanţii taximetriştilor cer în continuare ca actul normativ să nu fie emis, în timp ce companiile Uber, Bolt sau Clever vor ca ordonanţa să fie adoptată cât mai repede.
Reprezentanţii platformelor digitale de transport au şi alte obiecţii, după cum transmite reporterul RRA Alexandru Lancuzov. El urmareşte discuţiile de la Ministerul Transporturilor.
Reporter: Platformele de transport alternativ vor fi autorizate pentru o perioadă de trei ani. Operatorii sunt obligaţi să deţină copie conformă pentru fiecare autoturism, iar şoferii parteneri trebuie să respecte condiţii similare taximetriştilor - a explicat în cadrul dezbaterii Lucian Lambru, director adjunct, Autoritatea Rutieră Română.
Lucian Lambru: Obligaţia de a deţine un cretificat de atestare profesională, certificat eliberat de către Autoritatea Rutieră Română. Va trebui să îndeplinească şi alte condiţii cum ar fi vârsta minimă de 21 de ani, să deţină un permis categoria B de cel puţin doi ani de zile.
Reporter: Reprezentanţii platformelor digitale solicită autorităţilor o perioadă mai mare pentru autorizare şi critică limitarea în timp pentru această ordonanţă. Avocatul Răzvan Nănescu din partea companiilor de transport alternativ:
Răzvan Nănescu: Este un aspect rar întâlnit în ordonanţele de urgenţă, oricum în orice act normativ, să-i fie limitată aplicarea, în cazul nostru până în 2022. Ar însemna ca efectele să fie limitate într-un mod, cred eu, chiar neconstituţional şi ce se întâmplă după acea perioadă nimeni nu mai ştie.
Reporter: De cealaltă parte, reprezentanţii taximetriştilor autorizaţi susţin că situaţia nu impune emiterea unie ordonanţe de urgenţă, din moment ce în Parlament se dezbat mai multe proiecte de lege privind transportul alternativ. Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România.
Vasile Ştefănescu: Aceasţă ordonanţă nu se poate emite astăzi atâta timp cât în Parlament sunt două proiecte VTS şi Ride Sharing, sunt în discuţie în comisiile de specialitate. vă solicit sa retrageţi această ordonanţă ţinând cont de jurisprudenţa CCR.
Reporter: După aceasţă dezbatere publică proiectul de ordonanţă de urgenţă privind transportul alternativ va intra pe circuitul de avizare interministerial.