De la 1 ianuarie expiră contractul pentru mentenanța ramelor de metrou
Exstă riscul ca metroul să nu mai circule, Metrorex are o datorie de 150 de milionae de lei către firma care asigură mentenanța zilnică a ramelor de metrou
Articol de Alex Lancuzov, 19 Decembrie 2019, 03:24
Compania Metrorex are la dispoziţie mai puţin de două săptămâni pentru a garanta plata unei restanţe de 150 de milioane de lei către firma Alstom Transport România, care asigură mentenanţa zilnică a ramelor de metrou.
O nouă prelungire a contractului nu a fost posibilă, iar licitaţia pentru serviciul de mentenanţă de-abia a fost lansată.
În aceste condiţii, de la 1 ianuarie 2020 verificările şi reparaţiile obligatorii nu vor mai fi asigurate, a avertizat Gabriel Stanciu, directorul firmei Alstom Transport România care în prezent face intervenţiile la metrou pe propria cheltuială:
Gabriel Stanciu: "Prima noastră preocupare este ca serviciul public să nu fie afectat. Pentru noi este un punct blocat major, nu putem să lucrăm infinit fără a fi plătiţi. Ne vom opri. Nu este un efect imediat, ia câteva zile până când să se întâmple, pentru că avem tot felul de rezerve de trenuri pregătite".
Reporter: Metroul poate efectua lucrările de întreţinere in haus, în regie proprie, are resursele umane şi tehnice necesare?
Gabriel Stanciu: "Nu. Sub absolut nicio formă, nu. Personalul este angajat la noi. Activitatea de mentenanţă presupune existenţa unor dotări tehnice a pieselor de schimb, este o activitate 24 de ore din 24, 7 zile din 7. Circa 350 de oameni avem la ora actuală implicaţi în această activitate."
În schimb, sindicaliştii de la metrou spun că preţul plătit pentru mentenanţa a 83 de rame de metrou- 42 de milioane de euro pe an- este prea mare, iar servicul ar trebui externalizat.
Compania care asigură mentenanţa realizează şi contractul de automatizare pe viitoarea Magistrală din cartierul Drumul Taberei.