Dacia, în topul vânzărilor de autoturisme în România
Potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România, în primele cinci luni ale anului, Dacia, Ford şi Renault au înregistrat cele mai mari vânzări de automobile.
Articol de Răzvan Stancu, 08 Iulie 2010, 16:22
În primele şase luni ale anului 2010, Dacia a vândut 181.826 vehicule, în creştere cu 18,2% faţă de livrările din perioada similară a anului trecut, anunţă producătorul de la Mioveni cu ocazia prezentării rezultatelor comerciale pe primul semestru al grupului Dacia-Renault.
Din totalul raportat de 181.826 de vehicule, 19.294 au fost comercializate în România, echivalent cu o cotă de piaţă de 33,5 la sută, în creştere cu 3,5 la sută comparativ cu intervalul similar din anul anterior.
La nivel naţional, Dacia a vândut 14.000 de autovehicule prin programul de reînnoire a parcului auto, cifră similară cu vânzările pe întreg anul trecut.
Pe pieţele internaţionale, vânzările Dacia au depăşit 162.500 unităţi, ceea ce reprezintă aproape 90 la sută din totalul livrărilor mărcii în primul semestru.
Principalele pieţe de desfacere pentru Dacia au fost Franţa şi Germania.
Maşinile din segmentul exclusivist nu au avut clienţi
Potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România, în primele cinci luni ale anului 2010, Dacia care are o cotă de 12.969 de autoturisme comercializate, pe următoarele locuri se află Ford cu 3473 de unităţi vândute, Renault cu 3126 de autoturisme şi Volkswagen cu 3017 unităţi vândute.
La polul opus, potrivit aceluiaşi buletin statistic realizat de APIA, se află Saab (16 unităţi vândute), Jaguar ( 12 unităţi vândute) şi Lancia (11 unităţi vândute).
Mărcile de automobile Maserati, Maybach şi Rolls-Royce, care se adresează segmentului exclusivist, nu au realizat nicio vânzare în primele cinci luni ale acestui an.
Buletinul statistic auto realizat de APIA poate fi citit aici.