Consumul în România a crescut doar cu un procent
Consumul va avea o creştere de un procent la finele acestui an, la fel şi în 2012, afirmă specialiştii, cifră care a scăzut semnificativ începând cu 2008, în condiţiile în care creditarea şi salariile au scăzut.
Articol de Florentina Varga, 13 Octombrie 2011, 15:45
Consumul, unul din motoarele creşterii economice în România, dinainte de declanşarea crizei economice mondiale şi de intrarea în recesiune a ţării, în 2009, nu va înregistra creşteri importante în următoarea perioadă, apreciază marii investitori din comerţ şi reprezentanţi ai băncilor, reuniţi la o întâlnire pe tema strategiilor din comerţ pe timp de criză.
O creştere de un procent până la sfârşitul acestui an şi cam la fel în 2012, sunt estimările celor implicaţi, care au lansat, joi, critici la adresa politicilor fiscale din România.
Consumul va avea o creştere de un procent la finele acestui an, la fel şi în 2012, afirmă specialiştii, cifră care a scăzut semnificativ începând cu 2008, în condiţiile în care creditarea şi salariile au scăzut.
Criticile se îndreaptă şi spre guvernanţi, care au mărit TVA-ul, iar mâncarea este mai scumpă în România decât în alte ţări, iar materia primă este de proastă calitate.
"În momentul de faţă, în era informatică, avalanşa de informaţii pe care o are clientul în faţa lui este enormă. Avalanşa de produse care este prezentată şi varietatea de produse este absolut enormă. Ce caută clientul este claritate, este posibilitatea de a vorbi cu cineva care să-i simplifice opţiunile, să-i explice fiecare produs ce poate face, să-i scurteze drumurile de la satisfacţie şi posibilitatea de a avea încredere", spune Dan Şucu.
"O dată cu creşterea TVA-ului la 24% nu cred că mergem într-o direcţie corectă. Percepţia mea este că mergem într-o direcţie extrem de incorectă în ce priveşte conformarea fiscală şi normalitatea. Am auzit, odată, pe preşedintele ţării noastre vorbind despre faptul că statul va deveni cel mai mare investitor din economie.
"Ăsta este unul dintre lucrurile care mă sperie foarte mult, pentru că, din punctul meu de vedere, cel mai scurt drum către faliment pentru o întreprindere nu este aceea de a nu face nimic, ci aceea de a investi şi a investi prost", a precizat Dan Şucu.
În acest an s-a preconizat o deschidere de peste 200 de noi magazine şi se observă mai multe tendinţe.
Prima - creşterea suprafeţelor de vânzare, apoi, menţinerea cotei de vânzare, dar şi defalcarea magazinelor pe unităţi specializate.
În aceste condiţii, şi comportamentul consumatorului s-a schimbat, acesta fiind mai exigent, căutând zone de relaxare în afara spaţiului de locuit sau transformându-se într-o gazdă mai bună.