Comerciantul care nu dă bonuri fiscale riscă închiderea afacerii
Inspectorii Direcţiei Antifraudă "vor sigila punctele de lucru ale comercianţilor" prinşi că nu utilizează casele de marcat fiscale.
Articol de Radiojurnal, 01 Martie 2015, 10:18
Comercianţii care nu vor emite bonuri fiscale riscă să rămână cu magazinele închise, în timp ce cumpărătorii vor avea dreptul să nu mai plătească dacă nu vor primi dovada fiscală respectivă. Aceste prevederi legislative fac parte dintr-o ordonanţă a guvernului destinată reducerii evaziunii fiscale şi care a intrat astăzi în vigoare. Ce alte riscuri îi vizează pe comercianţii incorecţi ne spune Costi Grigore:
Reporter: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a anunţat că inspectorii Direcţiei Antifraudă vor sigila punctele de lucru ale comercianţilor prinşi că nu utilizează casele de marcat fiscale sau nu emit bon fiscal pentru toate bunurile sau serviciile prestate. Magazinele vor fi închise pentru o perioadă cuprinsă între o lună şi trei luni, timp în care pe uşa firmei este lipit şi un anunţ cu un text incriminator. Patronii vor primi amenzi cuprinse între 10.000 şi 15.000 de lei. În plus, sunt confiscate şi toate sumele care nu pot fi justificate, descoperite la control, avertizează Fiscul într-un comunicat.
Este ultima măsură luată de autorităţi pentru oprirea evaziunii fiscale şi pentru creşterea încasărilor din TVA şi vine în contextul intenţiei guvernului de a reduce fiscalitatea încă de anul acesta. Datele statistice arată că guvernul strânge pe an 50 de miliarde de lei din TVA, deşi suma ar fi trebuit să fie chiar dublă. Totuşi, în luna ianuarie, veniturile din taxa pe valoare adăugată au crescut cu peste 18%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit Ministerului Finanţelor.
Realizator: Şi tot astăzi este data de la care va fi implementată faza pilot a proiectului numit Monitorul preţurilor bunurilor de consum, lansat de Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Consiliul Concurenţei, pentru informarea corectă a consumatorului asupra celor mai mici preţuri la produsele alimentare de bază şi a magazinelor de unde acestea pot fi cumpărate. Faza pilot se desfăşoară până la 31 decembrie, cu finanţare de la bugetul de stat, urmând ca după încheierea acestei perioade, susţinerea financiară să se realizeze din fonduri europene.