CNADNR a lansat în dezbatere publică propunerile pentru traseul autostrăzii Ploiești - Brașov
Sunt cinci variante de traseu, cu o lungime totală între 109 și 113 kilometri, fiecare cu un cost uriaș, de aproximativ 11 miliarde de euro, adică de două ori bugetul din fonduri europene pentru transport 2021 - 2027.
Articol de Alex Lancuzov, 14 Ianuarie 2023, 16:00
Variante de traseu cu jumătate din autostrada Ploiești - Brașov, pe poduri și viaducte sau cu mai mult de o treime prin tunele, autostrada ar costa peste zece miliarde de euro, dacă va fi pus în practică oricare dintre cele cinci proiecte pe care le-a publicat compania de drumuri, aflate în dezbatere publică până la sfârșitul lunii.
Compania de Drumuri a lansat în dezbatere publică propunerile pentru traseul autostrăzii Ploiești - Brașov, una dintre cele patru șosele de mare viteză care ar trebui să treacă munții.
Sunt cinci variante de traseu, cu o lungime totală între 109 și 113 kilometri, fiecare cu un cost uriaș, de aproximativ 11 miliarde de euro, adică de două ori bugetul din fonduri europene pentru transport 2021 - 2027.
Prima variantă de traseu are tuneluri cu o lungime de doar trei kilometri, dar pasaje și viaducte pe 64 de kilometri, adică mai mult de jumătate din lungimea totală a traseului.
O altă variantă de traseu înseamnă tuneluri pe 41 de kilometri din cei 113 kilometri, adică mai mult de o treime din lungimea totală, iar cel mai lung tunel de 13 kilometri este proiectat pe sub albia râului Prahova, între Bănești și Cornu, această variantă costând 11,4 miliarde de euro.
La aproape doi ani de la semnarea contractului pentru studiu de fezabilitate și proiect tehnic, firma de proiectare a predat cinci variante de traseu, care menționează dificultățile proiectului: foarte multe zone naturale protejate, sit Natura 2000, interferența cu DN 1 - Valea Prahovei și cu magistrala CFR Ploiești - Brașov, numeroase demolări de case, interferențe cu terenurile Ministerului Apărării sau cu monumentul istoric Castelul Cantacuzino de la Bușteni.
Dincolo de aceste planuri, Ministerul Transporturilor nu a reușit să construiască nici măcar centuri la Comarnic și Bușteni, proiecte simple, dar care ar mai fi redus cozile uriașe de pe Valea Prahovei.