CNADNR a intrat într-un proces de reorganizare
Noua organigramă va reduce numărul de directori, pentru că acum mulţi dintre ei nu sunt specializaţi în domeniul transporturilor.
Articol de Radiojurnal, 05 Aprilie 2016, 08:09
Compania Naţională de Drumuri a intrat într-un proces de reorganziare.
Directorul general al companiei, Cătălin Homor, a anunţat că în curând va începe să funcţioneze un departament de control şi va angaja specialişti care să redreseze instituţia.
Totodată, noua organigramă va reduce numărul de directori, pentru că acum mulţi dintre ei nu sunt specializaţi în domeniul transporturilor. Reporterul Alex Lancuzov explică.
Schimbările preconizate urmează altor măsuri deja implementate, despre care actuala conducere a companiei spune că au deranjat, pentru că s-a încercat oprirea risipei de bani publici şi eliminarea posibilităţilor de fraudă.
Pentru transparenţă, contrtactele de întreţinere se vor realiza pe o perioadă de patru ani şi nu vor mai exista contracte de servicii fără licitaţie, anunţă directorul general CNADNR, Cătălin Homor.
Cătălin Homor: "Am întreprins măsuri concrete. Printre acestea, sistemul antifraudă la Feteşti, getsionarea serviciilor de deszăpezire, astfel încât să nu mai fie cazul să alocăm contracte prin negociere direct unor companii fără licitaţie, cum prevede legea".
De cealaltă parte, o asociaţie formată din mai mulţi directori din cadrul Companiei de Autostrăzi şi Drumuri a criticat strategia de investiţii.
Alin Goga, consilier juridic la Compania de Drumuri, susţine că mai multe proiecte nu se justifică economic şi totuşi sunt prioritizate în planul de transport al României.
Alin Goga: "Nu s-a discutat cu niciunul din specialiştii din CNADNR acel MasterPlan de transport. Am făcut suficiente erori în trecut. Acum trebuie să construim drumuri pe care ni le cere Ford, ni le cere Dacia".
Din cei aproximativ 6.000 de angajaţi CNADNR, 1.100 au funcţii de condudere şi doar 189 sunt ingineri specializaţi în construcţia de drumuri şi poduri.