"Clarificări urgente" pentru logo-ul controversat
Ministerul Turismului spune că nu a efectuat şi nu va efectua nicio plată firmei care a realizat noul brand turistic al României până când nu primeşte lămuriri privind originalitatea simbolurilor grafice folosite.
Articol de Răzvan Stancu, 30 Iulie 2010, 12:15
Ministerul dezvoltării regionale şi turismului va solicita vineri consorţiului THR-TNS să comunice "de urgenţă poziţia oficială faţă de informaţiile apărute în presă, cu privire la asemănarea a trei elemente ale reprezentării vizuale a brandului turistic al României în proporţie foarte mare cu un alt logo comercializat pe internet", se arată într-un comunicat al ministerului.
Potrivit comunicatului, ministerul nu a efectuat nicio plată către consorţiul THR-THS şi nici nu va efectua plăţi în cadrul acestui contract până nu se vor clarifica aceste aspecte.
Logo-ul abia lansat joi la Pavilionul României din cadrul Expoziţiei Mondială de la Shanghai a stârnit mai multe controverse.
Unul dintre elementele centrale ale noului logo al brandului turistic este o frunză stilizată, iar o imagine asemănătoare aparent poate fi achiziţionată de pe internet cu o sumă modică.
De la Shanghai, ministrul Elena Udrea a dat însă asigurări că banii cheltuiţi pe brand au fost acordaţi pe baza unei licitaţii publice către o mare companie, care a lucrat şi la brandurile altor ţări, firmă care ar fi garantat dreptul de proprietate internaţională asupra brandului României.
Potrivit corespondentului Radio România la Madrid, Annamaria Damian, preşedintele firmei THR, care a câştigat licitaţia pentru crearea noului brand susţine că documentul cu explicaţiile cerute de Ministerul Turismului de la Bucureşti este in curs de elaborare si va fi făcut public vineri.