Circulație dificilă pe Dunăre în zona Zimnicea-Belene
Singurul segment unde se înregistrează probleme în circulaţia navelor este cel administrat de autorităţile bulgare, aflat în zona Zimnicea-Belene.
Articol de Maria Măndiţă, Galaţi, 14 August 2015, 13:18
Circulaţia navelor pe Dunărea maritimă şi pe cea fluvială nu este îngreunată, deşi nivelul apei a scăzut seminicativ din cauza lipsei precipitaţiilor, anunţă Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi.
Singurul segment unde se înregistrează probleme este cel administrat de autorităţile bulgare, aflat în zona Zimnicea-Belene, în amonte de Giugiu, unde există trei zone critice: Belene, Vardin şi Batin.
Convoaiele compuse din mai multe barje sunt obligate să ancoreze, trecând câte o barjă o dată, fapt ce conduce la întârzieri şi la creşterea consumului de carburant, ceea ce înseamnă pierderi pentru tansportatorii obligaţi tot din cauza adâncimilor mici ale Dunării să nu mai încarce barjele la capaciotatea maximă.
Situaţia s-ar putea rezolva doar prin dragarea zonei de catre autorităţile bulgare, o perspectivă îndepărtată, spune Dorian Dumitru, director adjunct al Admnistraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi.
"Perspectiva ca partea bulgară să intervină cu lucrări de dragaj pe sectorul pe care îl au în administrare, aşa cum s-au angajat prin acordul încheiat între Bulgaria şi România, este foarte îndepărtată. Nici noi, partea română, nu avem posibilitatea să intervenim. Singura soluţie este de a fi mereu cu informaţia la zi şi a mai regla din semnalizare, astfel încât convoaie să nu eşueze", a spus Dorian Dumitru.
Pe Dunărea maritimă AFDJ Galaţi efectuează dragări la Bara Sulina, în zona Isaccea şi la cotul Prutului, iar pe Dunărea fluvială, sunt pe poziţii doua complexe de dragaj, la Albăneşti şi în amonte de Brăila, la Ostrovul Lupului.
Totodată urmează să înceapă dragări şi în punctele Bechet şi Corabia, considerate critice, mai spun reprezentanţii Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi.