Circulaţia unor trenuri, "oprită pe mai multe rute"
Trenurile CFR Călători nu mai circulă între Giurgiu şi Grădiştea şi nici între Medgidia şi Negru Vodă, din cauza unei datorii totale de aproximativ 950 de milioane de lei.
Articol de Daniel Neguţ, 12 Aprilie 2013, 19:14
Trenurile CFR Călători nu mai circulă între Giurgiu şi Grădiştea şi nici între Medgidia şi Negru Vodă, din cauza unei datorii totale de aproximativ 950 de milioane de lei pe care societatea o are la CFR Infrastructură.
Sunt afectaţi, în primul rând, navetiştii care trebuie să găsească alternative de transport până conducerile vor găsi o soluţie de stingere a datoriei, datorie care - deocamdată - se măreşte din cauza acumulării penalizărilor de neplată.
Din valoarea totală a datoriei de 950 de milioane de lei, circa 600 de milioane provin din sume neachitate la termen în contul taxei de utilizare a infrastructturii, iar diferenţa reprezină plăţi restante la energie şi penalităţi de întârziere.
Consilierul directorului general al CFR Călători, Adrian Vlaicu, spune că una dintre cauzele acumulării datoriilor este costul de operare tot mai ridicat, iî condiţiile în care preţul unei călătorii pe calea ferată nu a mai crescut din anul 2011.
"Cauza este generată de creşterea de preţ la combustibili, energie, lubrifianţi şi servicii, ceea ce implicita dus la majorarea costurilor de operare a companiilor fărăînsă a se regăsi într-o majorare a preţurilor legitimaţiilor de călătorie" spune consilierul directorului general al CFR Călători.
Adrian Vlaicu subliniază că nu se poate preciza dacă închiderea forţată a celor două rute aduce pagube însemnate companiei CFR Călători, decât după ce va fi analizat raportul dintre veniturile provenite din vânzarea biletelor şi cheltuielile aferente acestor venituri.
"Pe aceste rute nu erau foarte mulţi călători. În prezent, noi rambursăm costul legitimaţiilor de călătorie şi al abonamentelor rămase neutilizate. Dacă este vorba de o pagubă, asta o putem estima în cursul săptămânii viitoatre când vom vedea la cât se ridică sumele pe care le rambursăm călătorilor în raport cu cheltuieluile care erau generate de operarea trenurilor şi taxa de utilizatre a struturii aferente" a mai spus consilierul directorului general al CFR Călători.
Adrian Vlaicu ne-a dat asigurări că managerii companiilor CFR Călători şi CFR Infrastructură sunt într-un permanent dialog pentru găsirea unei soluţii astfel încât şă nu mai fie închise şi alte rute.