Circulaţia pe calea ferată, "un pericol"
Infrastructura căii ferate este menţinută în stare de funcţionare de aproximativ 10-12 mii de angajaţi.
Articol de Sergiu Şteţ, Shanghai, 21 Septembrie 2009, 18:21
Sindicatele din CFR reclamă faptul că în ultimii 20 de ani compania s-a reformat doar prin disponibilizări de personal.
"Federaţia Naţională Mişcare Comercial încearcă să atragă pe toate căile posibile atenţia asupra faptului că datorită subfinanţării sistemului feroviar şi datorită discriminării la care este supus sistemul feroviar în detrimentul celui auto, siguranţa circulaţiei în ultimă instanţă este pusă în pericol.
"În rapoartele oficiale se arată că peste 50% din elementele care compun această infrastructură sunt scadente la reparaţii capitale, reparaţii care nu se pot efectua din cauză că nu sunt bani pentru ele" a precizat liderul Sindicatului Mişcare Comercial din CFR, Gheorghe Popa.
Conducerea CFR susţine că circulaţia pe calea ferată suferă din cauza lipsei de investiţii.
În fiecare an, investiţiile sunt amânate şi sunt executate doar lucrări minime de întreţinere.
"Pentru anul acesta sau pentru anul viitor, aş avea nevoie de 1, 1 miliarde de lei pentru că noi suntem scadenţi la reparaţii pe podurile dunărene, poduri care sunt în momentul de faţă cu durata de viaţă expirată
"Dacă s-ar investi bani acum în infrastructura feroviară românească, cinci ani de zile am avea de lucru zi şi noapte" a adăugat directorul general al CFR, Constantin Axinia.
Din cauza lipsei de investiţii, viteza de circulaţie pe calea ferată este în continuă scădere.
Chiar dacă există tronsoane pe care se circulă cu viteze mai mari, viteza medie pe calea ferată din România este de 45 de km/oră.
Lungimea totală a infrastructurii feroviare în exploatare este de aproape 21 de mii de km.
De siguranţa fizică a infrastructurii răspunde poliţia transporturi.