CFR Infrastructură a cumpărat pentru teste un ,,F-16” al trenurilor
În prezent, singurele tronsoane feroviare pe care trenurile de pasageri pot circula cu 160 km./h sunt București-Constanța și București –Comarnic.
Articol de Alex Lancuzov, 11 Octombrie 2016, 16:57
Compania CFR SA, care administrează rețeaua de cale ferată din România, poate începe testele specifice pe secțiunea cu lucrări de modernizare dintre Simeria și Sighișoara după ce antreprenorul care derulează contractul de semnalizare a prezentat astăzi noul tren de teste.
Grupul industrial francez de la care CFR SA a achiziționat trenul de teste desfășoară lucrări pentru semnalizări feroviare de peste 100 de milioane de euro pe sectorul Simeria-Sighișoara (170 km. ) iar în cadrul contractului sunt prevăzute și testele pentru măsurarea performanțelor sistemelor instalate care se realizează cu trenul Coradia.
Conform reglementărilor europene, pe fiecare secțiune cu lucrări de reabilitare unde se instalează și sisteme moderne de semnalizare este obligatorie efectuarea unor teste specifice. Este o garnitură polivalentă, adică poate funcționa și în regim diesel cât și electric, viteza comercială este de 160/h iar cea maximă 200 km/h. Garnitura cu patru vagoane configurată pentru transportul de călători ar putea costa între șase și nouă milioane. În România, viteza medie a trenurilor de călători este de aproape 50 km/h.
În prezent, singurele tronsoane feroviare pe care trenurile de pasageri pot circula cu 160 km./h sunt București-Constanța și București –Comarnic. La cele două secțiuni se adaugă din 11 decembrie 2016, prin noul mers al trenurilor și segmentul de aprox. 40 de km. modernizat între frontieră –Curtici și km. CFR Infrastructură va lansa în curând și licitația pentru reabilitarea tronsonului de cale ferată Arad-Simeria, proiect evaluat la peste 1 miliard de euro.
Interior din trenul de test. Foto: Alex Lancuzov.