Carnea din România, promovată printr-o campanie în străinătate
Reprezentanţii industriei cărnii din România lansează campania "We love meat from Romania", spune la Radio România Mihai Vişan, director executiv la Asociaţia Română a Cărnii.
Articol de Răzvan Stancu, 18 Februarie 2013, 10:18
Scandalul cărnii de cal etichetată în mod eronat drept carne de vacă i-a determinat pe reprezentanţii industriei să lanseze o campanie de promovare a sectorului industrial al cărnii din România.
Mesajul campaniei "'We love meat from Romania" va fi transmis pe întreg anul 2013 pe mai multe căi.
Invitat la Apelul Matinal de la Radio România Actualităţi, Mihai Vişan, director executiv la Asociaţia Română a Cărnii (ARC) spune că în urma scandalului cărnii de cal prost etichetată "mai multe abatoare din România care aveau de livrat carne de vită către ţări din Uniunea Europeană au fost puse în "stand-by", cum se spune, până la lămurirea situaţiei".
Audio: Invitat la Apel Matinal este directorul executiv al Asociaţiei Române a Cărnii, Mihai Vişan. Realizator Eugen Rusu.
"Suntem total scoşi din acest scandal şi trebuie să fim optimişti, să credem că până la urmă ieşim întăriţi în sensul că întreaga Europă a văzut că stăpânim lucrurile", a afirmat Mihai Vişan.
Prin campania "'We love meat from Romania", se doreşte ca întreaga populaţie, consumatorii şi desigur şi autorităţile să sesizeze că industria aceasta este pe o tendinţă ascendentă, spune invitatul Apelului Matinal.
"Faptul că în ultimii trei-patru ani producţia industrială de carne a crescut aproape constant, faptul că începem să vindem şi noi - de unde până acuma eram numai cumpărători - şi faptul, de ce să n-o spun, pentru că reprezint Asociaţia Procesatorilor de Carne, că de ani de zile România reuşeşte să aibă o balanţă pozitivă în ceea ce priveşte mezelurile, deci cumpărăm din afară mai puţin decât vindem", a afirmat Mihai Vişan.
Pentru această campanie "se va folosi fiecare prilej pentru a transmite acest mesaj şi, pe de altă parte, ne vom gândi şi la campanii publicitare în funcţie de fondurile pe care vom reuşi să le adunăm", a mai spus directorul executiv la Asociaţia Română a Cărnii.
România devine un jucător tot mai important pe piaţa europeană de carne, ca dimensiune şi ca efective de animale se situează undeva pe locul 7-8 într-un grup de 27.
Porcul reprezintă peste jumătate din consumul total al românilor
Potrivit directorului executiv la Asociaţia Română a Cărnii, porcul reprezintă peste jumătate din consumul total al românilor, "iar carnea de pasăre, ca şi în majoritatea ţărilor europene, este într-o puternică ascensiune. Aceste două sortimente acoperă cam trei sferturi din consumul de carne al românilor".
Potrivit Institutului Naţional de Statistică în România există un consum de carne în jurul cifrei de 60 de kilograme pe cap de locuitor pe an.
Anii de criză au însemnat şi ani de scădere a consumului.
Mihai Vişan estimează că în prezent consumul este în jur de 56-57 de kilograme pe cap de locuitor.
Exportul de carne a crescut mult pe carnea de pasăre, "sector care a reuşit să ajungă la balanţă pozitivă", iar exportul de mezeluri şi de carne de vită sunt de asemenea peplus, spune invitatul Apelului Matinal.
"Stăm bine, cum am spus, la exportul de mezeluri, în sensul că exportăm mai mult decât importăm. Şi la carnea de vită avem, de asemenea, o balanţă pozitivă, mai ales că, aşa cum ziceam, condiţiile naturale din România sunt aproape ideale faţă de restul ţărilor europene", a afirmat Mihai Vişan.