Canalul Dunăre - Marea Neagră, 30 de ani de exploatare
Peste 20.000 de oameni din întreaga ţară au lucrat, în condiţii de muncă dificile, la realizarea Canalului Dunăre - Marea Neagră.
14 Mai 2014, 23:31
Canalul Dunăre - Marea Neagră, cea mai mare investiţie din istoria României, implineste 30 de ani de exploatare.
Investitia depăşeşte două miliarde de euro iar peste 20.000 de oameni din întreaga ţară au lucrat la realizarea acestuia, in condiţiile de muncă dificile.
Pe lângă specialiştii detaşaţi din diverse localităţi ale ţării, la lucrări au mai contribuit şi militarii, în zonele Cernavodă şi Medgidia, dar şi deţinuţi, în prima parte a lucrărilor şi la ridicarea Canalului Poarta Albă-Midia Năvodari.
Construcţia Canalului Dunăre - Marea Neagră a început în 1949, iar lucrările au fost sistate în 1955.
Acestea au fost reluate în 1975, Canalul fiind inaugurat pe 26 mai 1984.
Canalul Dunăre - Marea Neagră leagă portul Cernavodă de portul maritim Constanţa, scurtând cu aproximativ 400 de kilometri ruta mărfurilor de la Marea Neagră până la porturile dunărene din Europa Centrală.
În plus, folosind această rută, mărfurile din Australia şi Orientul Îndepărtat, destinate Europei Centrale, îşi scurtează drumul cu 4.000 de kilometri.
Canalul, cu lungime totală de 95,6 km, este format din ramura principală, în lungime de 64,4 km și ramura de nord (cunoscută sub denumirea de Canalul Poarta Albă-Midia Năvodari), în lungime de 31,2 km.
Canalul Dunăre-Marea Neagră este parte componentă a importantei căi navigabile europene dintre Marea Neagră și Marea Nordului (prin Canalul Rin-Main-Dunăre).