Campanie pentru utilizarea raţională a serviciilor medicale de urgenţă
Articol de Adriana Turea, 07 Aprilie 2019, 13:39
O campanie de sensibilizare a populaţiei cu privire la utilizarea raţională a serviciilor medicale de urgenţă a fost lansată astăzi de Ministerul Sănătăţii şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă al Ministerului Afacerilor Interne.
Secretarul de stat, Raed Arafat, a explicat că, în cazul afecţiunilor cronice, ar trebui să se apeleze, în primul rând, la medicul de familie.
Doar în situaţiile care pun viaţa în pericol trebuie să se ceară ajutor serviciilor de urgenţă.
Raed Arafat: O problemă foarte serioasă cu care ne confruntăm: problema exagerării simptomelor, astfel încât să păcălească dispecerul ca să vină ambulanţa mai repede sau SMURD-ul. Există diferite categorii: este codul roşu la care ne deplasăm imediat; este codul galben, care trebuie deplasare rapidă, viaţa nu e în pericol, dar poate să se agraveze cazul; şi este codul verde care, în mod normal, este cod de consultaţie la domiciliu sau de transport, şi unde pacientul poate aştepta până ajunge un medic de medicină generală, programat să ajungă la el şi poate că ajunge într-o oră sau o or jumate, sau două. Concetăţenii noştri se supără pe această aşteptare şi atunci s-a învăţat să exagereze, din două motive: unul, ca să vină ambulanţa mai repede. Şi doi: ca să ajungă în UPU şi să treacă cu targa de la punctul de triaj, direct în interior, adică să treacă pe lângă cei care aşteaptă şi care n-au probleme grav.
Anul trecut, operatorii serviciului 112 au primit aproximativ 13 milioane de apeluri, dintre care mai mult de jumătate nu au reprezentat urgenţe, precizează reporterul RRA Adriana Turea.