Call center pentru diaspora cu informaţii privind procesul de votare
Românii din străinătate au la dispoziţie un call center de unde pot afla informaţii privind procesul de votare din 11 decembrie
Articol de Carmen Gavrilă, 02 Decembrie 2016, 01:34
Experţii electorali şi operatorii de calculator din birourile electorale ale secţiilor de votare ce vor fi organizate în străinătate pentru alegerile parlamentare din 11 decembrie au fost instruiţi în cadrul unor sesiuni tehnice organizate de Ministerul de Externe, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi Autoritatea Electorală Permanentă.
Ultima sesiune de instruire organizată de Ministerul de Externe va avea loc la Chişinău pe 5 decembrie.
Sesiunile de instruire au fost destinate membrilor misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare din mai multe ţări europene, care vor face parte din Corpul experţilor electorali din străinătate. Ei vor gestiona sistemul de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal în cadrul birourilor electorale din secţiile de votare.
De asemenea, la dispoziţia românilor din afara ţării este şi un call center în cadrul Centrului de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate, dezvoltat de Departamentul Consular al Ministerului de Externe. Acest call center oferă informaţii despre condiţiile de exercitare a dreptului de vot în străinătate, modalităţile de exercitare a votului fie prin corespondenţă, fie la secţiile de votare, detalii despre actele de identitate necesare pentru exercitarea votului sau locaţiile secţiilor de votare.
Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate poate fi apelat non-stop la numerele de telefon aparţinând misiunii diplomatice sau oficiului consular al României din zona de rezidenţă a fiecărui cetăţean român.