Bullying-ul, „problemă de amploare” în școlile românești
Aproape jumătate dintre elevii din școlile românești au fost victime ale bullying-ului.
Articol de , 18 Octombrie 2022, 17:39
Realizator: Mira Gomboş - Aproape jumătate dintre elevii din școlile românești au fost victime ale bullying-ului, iar un procent covârșitor de peste 80 au declarat că au fost martori la situații de agresiune ori umilință în școlile în care învață. Aproape o treime dintre școlari admit că au fost agresori, în timp ce 85% afirmă că au intervenit activ în sprijinul victimei când au întâlnit situații de bullying.
Datele sunt cuprinse într-un studiu al organizației Salvați Copiii România, care a lansat cu acest prilej și campania de informare "Dreptul la pauză". Aura Stănculescu, director adjunct al Centrului de Asistență Educațională București, aduce în atenție și modul în care interacționează profesorii cu elevii, întrucât bullying-ul este generat și de adulți.
Aura Stănculescu: Gândiți-vă când un copil este scos în față la tablă și apostrofat că iar și-a uitat penarul, că iar n-are stiloul la el, că iar... Oare cum se simte copilul acela? Oare câtă frustrare acumulează? Oare câtă teamă sau poate chiar frică, poate furie? Ce ascunde copilul în spatele comportamentului pe care îl mimează acolo, în fața clasei? Mimează că a înțeles. Când e mic, nu înțelege nimic. El știe doar că este expus, este țintă. Ei, ar trebui să ne gândim noi, adulții, profesorii, când expunem copii. Când expun un copil, nu-l iubesc.