Autostrada Soarelui, la capăt de drum
Blocată undeva între pretenţiile constructorului şi întârzierea responsabililor cu exproprierile, autostrada parţială va transforma şi anul acesta drumul spre mare într-o probă de rezistenţă pentru şoferi.
Articol de Alex Lancuzov, 21 Aprilie 2011, 12:48
Cu puţin timp înainte de primele concedii pe litoral Autostrada Soarelui se prezintă la fel cum am lăsat-o vara trecută.
Ministerul Transporturilor a început cam târziu "curăţenia de primăvară” dar nu cu pregătiri pentru inauguarea celor 50 de kilometri dintre Cernavodă şi Constanţa, ci cu rezilierea contractului pentru tronsonul spre Medgidia.
Blocată undeva între pretenţiile constructorului şi întârzierea responsabililor cu exproprierile Autostrada parţială va transforma şi anul acesta drumul spre mare într-o adevărată probă de rezistenţă pentru şoferii din ţară sau turiştii străini.
Drumul spre Cernavodă
Miercuri dimineaţă am plecat la drum spre Constanţa încercând să vedem care sunt condiţiile de trafic şi ce îi aşteaptă pe şoferi de Sărbători sau de 1 Mai.
Încă din primii kilometri deranjează zgomotul puternic de rulare cauzat de plăcile betonate şi rosturile de dilataţie uneori sub sau peste nivelul carosabilului.
Pe câteva tronsoane glisierele metalice sunt deteriorate iar parapeţii anti-orbire au fost furaţi chiar dacă o firmă de pază patrulează non stop pe banda de urgenţă.
După mai mulţi ani de nefuncţionare panourile electronice de informare au fost repornite şi transmit date despre condiţiile meteo sau posibile evenimente iar pe portalurile metalice au fost montate camerele care scanează numerele de înmatriculare pentru verificarea taxei de drum.
Spaţiile de servicii au fost igienizate au apă caldă curentă chiar şi toalete curate aşa că nu mai este nevoie să oprim pe la benzinării.
Ieşirile spre localităţi au presemnalizare corespunzătoare iar înainte de Drajna sunt panouri indicatoare pentru devierea traficului greu. Tiriştii şi camionagii ies de pe A2 la Drajna şi merg spre Hârşova pe DN 2 A din cauza lucrărilor de la ecluza Cernavodă.
În zona podurilor şi mai ales pe porţiunile unde carosabilul are probleme sunt limitări de viteză iar până la Feteşti suntem informaţi cu privire la tarifele percepute pentru trecerea pasajelor peste braţul Borcea şi Dunăre.
Fundătura de la Cernavodă
Şi cum orice lucru frumos are un sfârşit, Autostrada Soarelui "apune” în faţa unui munte de pământ iar şoferii sunt deviaţi pe un drum judeţean şi pe şoseaua de centură a oraşului Cernavodă.
Indicatoarele sunt prost amplasate şi de mici dimensiuni iar carosabilul arată ca după bombardament, dar măcar se asfaltează pe ploaie.
Am ales varianta prin Cochirleni DJ 223 spre Ion Corvin, rută care a fost o surpriză plăcută pentru frumuseţea peisajului dar mai ales pentru şoseaua aproape impecabilă bine marcată şi cu indicatore la intersecţiile cu alte drumuri judeţene sau cu DN 3 spre Basarabi.
Foto: Ruta ocolitoare prin Cochirleni. |
Ca şofer a trebuit sa evit situaţii des întâlnite pe la noi căruţe sau utilaje agricole nesemnalizate, copii care se joacă nesupravegheaţi pe marginea drumului şi evident animale lăsate libere.
Lângă localitatea Ion Corvin se află Mănăstirea şi Peştera Sf. Andrei iar la Adamclisi monumentul Tropaeum Traiani. Imediat după localitatea Deleni se poate face la stânga pe un alt drum judeţean foarte bun care duce direct în Medgidia.
La Pietreni, drumul judeţean se intersectează cu traseul autostrăzii dar pe şantier nu se mai construieşte nimic şi utilajele au fost retrase. Dacă urmăm ruta spre Cobadin şi Mereni se poate ieşi în DN 39 la Techirghiol sau Tuzla dar atenţie sunt lucrări cu trafic îngreunat pe Tronsonul Lazu - Agigea pentru racordarea centurii cu profil de autostradă a Constanţei pe care ne-o dorim deschisă la anul acesta.
Aşa că la vară vom întâlni un "apus de soare pentru autostrada spre mare” şi clasica deviere de circulaţie pe rute ocolitoare.