Autostrada Soarelui, gata după un sfert de veac
La peste 25 de ani de la începerea lucrărilor, joi a avut loc recepţia oficială a tronsoanelor Cernavodă-Medgidia şi Medgidia-Constanţa, care nu erau finalizate integral.
Articol de Alex Lancuzov, 29 Noiembrie 2012, 17:35
Autostrada Soarelui care leagă capitala de Constanţa este gata.
După mai bine de un sfert de veac de la începerea lucrărilor, joi a avut loc recepţia oficială a tronsoanelor Cernavodă-Medgidia şi Medgidia-Constanţa, ultimele secţiuni care nu erau finalizate integral din cei 202 kilometri.
Directorul Companiei naţionale de autostrăzi şi drumuri naţionale, Mircea Pop, a declarat că staţiile de servicii de pe autostrada Soarelui vor fi funcţionale în primăvara anului viitor, dar fără benzinării pentru că încă nu s-au semnat contractele.
Pe autostrada Soarelui se poate circula cu viteza maximă de 130km/h, fără restricţii, spre deosebire de autostrada Bucureşti-Ploieşti care are pe anumite porţiuni o restricţie de viteză de 100 km/h.
În iulie, tronsonul Cernavodă - Medgidia al autostrăzii Soarelui a fost deschis, circulându-se în regim de drum naţional, pe o singură bandă pe sens şi cu limita de viteză de 80 de kilometri la oră.
Autostrada Bucureşti - Constanţa traversează patru judeţe: Ilfov, Călăraşi, Ialomiţa, Constanţa.
Are o lungime de 202 kilometri şi este formată din şapte tronsoane: Bucureşti - Fundulea (26,5 kilometri, cost 74 milioane euro); Fundulea - Lehliu (29,1 kilometri, 87 milioane euro); Lehliu - Drajna (41,6 kilometri, 117 milioane euro); Drajna - Feteşti (36 kilometri, 65 milioane euro); Feteşti - Cernavodă (18 kilometri, 27 milioane euro); Cernavodă - Medgidia (20,5 kilometri) şi Medgidia - Constanţa (30,8 kilometri), lucrarea fiind în valoare totală de 1,5 miliarde lei fără TVA.
Termenul de finalizare a autostrăzii era iniţial ianuarie 2013.