Autoritățile analizează variante pentru un nou sistem de impozitare auto
Un grup de lucru în cadrul Ministerului Mediului caută soluţii pentru descurajarea importurilor de maşini vechi, al căror număr a crescut foarte mult în ultimul an.
Articol de Alex Lancuzov, 26 Septembrie 2017, 13:12
Autorităţile de la Bucureşti analizează variante pentru introducerea unui nou sistem de impozitare auto.
Un grup de lucru în cadrul Ministerului Mediului caută soluţii pentru descurajarea importurilor de maşini vechi, al căror număr a crescut foarte mult în ultimul an.
Acesta ar urma să descurajeze importurile de maşini vechi, care au crescut îngrijorător în ultimul an. Preşedintele Administraţiei Fondului de Mediu, Cornel Breziuc, a enunţat astăzi, într-o conferinţă de specialitate, principiile viitoarei taxe:
Cornel Breziuc: "Am plecat de la taxarea o singură dată pentru toată durata de viaţă a autovehiculului, iar al doilea, o plată anuală, gen impozit sau altă taxă, care să fie gândită cu o valoare mai mare pentru acele autovehicule cu o normă de poluare inferioară faţă de celelalte care sunt cu o normă de poluare, mă gândesc, Euro 6, Euro 5, care au o normă de poluare mai prietenoasă cu mediul.
"Bineînţeles, toate aceste forme de taxare să aibă la bază emisia de carbon, cât şi capacitatea cilindrică, acolo unde nu există emisie de carbon".
Conform statisticilor, la fiecare autovehicul nou înscris în România, alte cinci rulate sunt aduse din Occident, iar printre principalele cauze este eliminarea timbrului de mediu, care limita importurile de maşini vechi.
În primele opt luni ale anului, numărul autoturismelor rulate înscrise în circulaţie a trecut de 330.000, cifră care depăşeşte deja înmatriculările similare din tot anul trecut.
Şi vârsta medie a parcului auto naţional a crescut de la 8 ani în 2016 la 12 ani în prima parte a lui 2017.