ANAT propune majorarea capitalului social al firmelor din turism
Preşedintele ANAT, Aurelian Marin, susţine că astfel se va îmbunătăţi semnificativ evaluarea riscului făcută de asigurator agenţiilor, în caz de insolvenţă.
Articol de Radiojurnal, 11 Decembrie 2015, 21:45
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România propune majorarea capitalului social al firmelor din domeniu de la 200 de lei, cât este în prezent, la 5.000 de lei.
Preşedintele forului, Aurelian Marin, susţine că astfel se va îmbunătăţi semnificativ evaluarea riscului făcută de asigurator agenţiilor, în caz de insolvenţă.
De asemenea, costurile asigurărilor vor fi mai mici. În plus, creşterea le va da mai multă siguranţă turiştilor, mai spune Aurelian Marin.
"Bonitatea firmei creşte foarte, foarte mult şi nu numai că obţine o asigurare mai uşor, dar o obţine cu cote de primă mult mai mici, deci plăteşte o primă anuală mai mică pentru această asigurare. N-are ce impact negativ să fie. După cum ştiţi, capitalul social poate fi mărit foarte uşor, atât prin fonduri în bani, bani care, ulterior, intră pur şi simplu în capitalizarea firmei şi pot fi folosiţi sau prin alte active care pot fi aduse foarte uşor la capitalul social", a declarat Aurelian Marin.
Asociaţia reprezintă peste 500 de agenţii de turism şi touroperatori, cu aproape 90% din vânzările de pachete turistice interne şi externe pe piaţa din România.