Oferta editorială a Radio România pentru campania electorală a alegerilor prezidențiale 2024
Oferta editorială a Radio România pentru campania electorală a alegerilor prezidențiale 2024.
Articol de Florin Lepădatu, 24 Octombrie 2024, 16:04
Oferta editorială a Radio România pentru campania electorală a alegerilor prezidențiale 2024
Potrivit statutului său de serviciu public, Societatea Română de Radiodifuziune va reflecta campania electorală pentru alegerile prezidențiale conform unei oferte editoriale acceptate de Birourile Permanente reunite ale Parlamentului, care se va aplica unitar la Radio România Actualităţi, Radio România Regional (posturile Radio România Braşov FM, Radio Bucureşti FM, Radio România Cluj, Radio România Constanţa, Radio România Craiova, Radio România Iaşi, Radio România Reşiţa, Radio România Timişoara și Radio România Târgu Mureş), Radio România Antena Satelor și Radio România Internaţional.
Potrivit celui mai recent studiu de audienţă, SRR reuneşte zilnic pe frecvențele posturilor sale 3,3 milioane de ascultători, având o cotă de piaţă de 23,8%.
În cadrul unei întâlniri desfășurate joi, 24 octombrie 2024, la sediul Radio România, candidații și reprezentanţii candidaților înscriși în competiția electorală pentru alegerile prezidențiale au acceptat oferta editorială a SRR.
Prezent la discuție, Președintele Director-General al SRR a subliniat că, de aproape 100 de ani, Radio România pune în fața ascultătorilor cele mai relevante momente ale istoriei, așa cum este cel al alegerii noului președinte al țării. Răzvan Ioan Dincă a transmis un mesaj de garantare a transparenței, corectitudinii și echilibrului editorial, în beneficiul publicului ascultător.
Potrivit legislației în vigoare, oferta editorială Radio România include programe speciale dedicate campaniei pentru scrutinul prezidențial, care, pentru turul 1, se vor difuza în perioada 25 octombrie - 22 noiembrie 2024.
Oferta editorială a SRR include buletine de ştiri electorale, emisiuni de dezbatere electorală, emisiuni de promovare a programelor competitorilor electorali și rubrici privind tehnica votării.
Buletinele de ştiri electorale difuzate la Radio România Actualități, de luni până duminică, la orele 11:00; 17:00; 20:00, între 25 octombrie şi 22 noiembrie, vor fi postate în format text pe site-ul politicaromaneasca.ro
Emisiunile de dezbatere electorală vor fi transmise în direct de Radio România Actualități, în intervalul orar 13:20 - 14:00, în zilele de 28, 29, 30, 31 octombrie şi 1, 5, 8, 12, 14, 18, 20 şi 22 noiembrie și vor fi publicate sub formă de podcast pe site-ul romania-actualitati.ro.
De asemenea, RRA va difuza 12 ediții de mesaje electorale, în intervalul orar 17:05-18:00, unde toți cei 14 candidați vor beneficia de timpi egali de difuzare.
Studiourile teritoriale Radio România vor redifuza dezbaterile și emisiunile de mesaje electorale realizate de RRA și vor transmite propriile buletine de știri electorale și rubrici de tehnică a votării.
Oferta SRR de reflectare a campaniei electorale presupune și alocarea de spații în programele difuzate în limbile minorităților naționale la studiourile Radio România Cluj, Radio România Târgu Mureș și Radio România Timișoara.
Pentru creșterea relevanței și a impactului mesajelor transmise către toate categoriile de public, Radio România Antena Satelor și Radio România Internațional vor redifuza principalele produse editoriale electorale realizate de Radio România Actualități.
În timpul campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale, agenţia de presă Rador Radio România va realiza un flux special, monitorizând cu prioritate emisiunile difuzate de Radio România Actualităţi. Acest flux va fi transmis abonaților Rador.
Conform prevederilor legale, accesul la programele Radio România este egal și gratuit pentru toți candidații la poziția de președinte al României.
Pentru a contribui la corecta și completa informare a publicului său, Societatea Română de Radiodifuziune își reafirmă angajamentul de a prezenta echidistant programele electorale ale celor 14 competitori la funcția supremă în stat.