Autostrada Nădlac - Arad, "emblema neputinţei"
Preşedintele Traian Băsescu a criticat faptul că nu se lucrează la tronsonul de autostradă Arad - Nădlac şi acuză guvernul că nu alocă bani pentru încheierea lucrărilor.
Articol de Roman Muşat, 08 August 2013, 07:59
Preşedintele Traian Băsescu a criticat faptul că nu se lucrează la tronsonul de autostradă Arad-Nădlac.
Prezent miercuri pe şantierul autostrăzii, el a acuzat guvernul că nu alocă bani pentru încheierea lucrărilor, deşi există bani europeni disponibili.
"E inadmisibil modul cum se stabilesc priorităţile şi, pe de o parte, uităm că vara lucrează constructorii şi ne ocupăm de alte trăznăi, iar pe de altă parte mărim taxele contribuabilului şi aici, pe aceşti 39 de kilometri, avem miliarde îngropate care nu se valorifică pentru că nu se finalizează lucrările.
"Dacă vrem o emblemă a neputinţei, venim pe autostrada Nădlac-Arad şi vedem ce înseamnă proastă guvernare", a declarat Traian Băsescu.
În replică , ministrul pentru marile proiecte, Dan Şova, susţine că actualul executiv încearcă să rezolve problemele apărute în timpul fostei guvernări .
El a precizat pentru Radio România Actualităţi că procedurile pentru atribuirea noilor contracte au fost deja declanşate, iar câştigătorii licitaţiilor pentru cele două tronsoane de autostradă vor fi desemnaţi până la finalul acestui an.
"Primul lot a fost atribuit domnului Nelu Iordache şi infracţiunile prezumtive comise cu ocazia atribuirii, aşa cum a stabilit Direcţia de Luptă Antifraudă, pe modul de utilizare a fondurilor europene, se prezintă principalul motiv pentru care POT-ul a fost suspendat timp de un an, motiv pentru care lucrările au fost oprite, contractul - reziliat, bineînţeles, la cererea Comisiei Europene.
"Noi ne-am ocupat între timp, am reorganizat licitaţie pentru acest tronson şi în luna septembrie se va stabili un nou câştigător pentru terminarea lucrărilor la Nădlac - Arad, lotul 1", a declarat Dan Şova.
De altfel , şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România susţine că a anulat, în noiembrie anul trecut, pe motiv că lucrările au întârziat , contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii , realizat în proporţie de 40% în acel moment.
De asemenea, luna aceasta a fost reziliat, după falimentul constructorului austriac, şi contractul pentru execuţia celui de-al doilea lot, realizat în proporţie de 85%