Zeci de mii de comenzi încă de dimineaţă la Black Friday
Estimarea valorii încasărilor pe care le-ar putea avea comercianţii este de pâna la 100 de milioane de euro. Reducerile de preţ vizează mai ales electrocasnicele şi produsele IT.
22 Noiembrie 2013, 13:57
Zeci de mii de comenzi încă din primele ore de la lansarea campaniei de reduceri denumite Black Friday şi stocuri epuizate încă de dimineaţă.
Comercianţii români, în principal cei care vând pe internet, dar şi numeroase magazine au început vineri, o perioadă de trei zile de reducere a preţurilor, iar estimarea valorii încasărilor pe care le-ar putea avea este de pâna la 100 de milioane de euro.
Reducerile de preţ vizează mai ales electrocasnicele şi produsele IT, dar în campania Black Friday, în traducere Vinerea Negră, au intrat comercianţi din numeroase alte domenii - de la florării şi agenţii de turism, până la imobiliare şi autoturisme.
Potrivit unui studiu realizat de compania Daedalus Millward Brown peste 7 milioane de români ştiu ce înseamnă vinerea neagră şi peste 4 milioane intenţionau să cumpere cel puţin un produs.
Cristina Iordache, reprezentant al companiei care a realizat studiul spune că Black Friday a devenit un fel de sărbătoare a cumpărăturilor, iar numărul persoanelor care o aşteaptă e în creştere de la an la an.
Potrivit studiului realizat pe un eşantion de 2.000 de respondenţi cu vârste cuprinse între 18 şi 65 ani, în mediul rural şi urban, cele mai multe perosane interesate de perioada de reduceri vor să cumpere electrocasnice mici.
Pe locul doi în intenţiile de cumpărare se află hainele
Pe locul doi în intenţiile de cumpărare se află hainele, urmate de televizoare, telefoanele mobile, încalţăminte şi laptopuri.
Cel mai ridicat grad de notorietate pentru perioada de reduceri a fost înregistrat în categoria de vârsta 18 - 24 de ani, o informaţie asociată cu accesul mai mare pe care îl au tinerii la informaţia distribuită pe internet.
Intenţia de cumpărare a crescut anul acesta cu 75% faţă de anul trecut.
La "Apel Matinal", preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Sorin Mierlea, ne avertizează să fim atenţi la ce cumpărăm pentru a nu avea surprize neplăcute.
Audio: Sorin Mierlea, în dialog cu Elena Marinescu.