World Travel Market la a 30-a ediţie
Cel mai mare târg de profil din lume se deschide pe fondul apariţiei unor noi tendinţe în turism.
10 Noiembrie 2009, 16:19
Alături de peste 200 de ţări participante, România îşi prezintă oferta turistică la Londra, la cea de-a 30-a ediţie a World Travel Market, cel mai mare târg de turism din lume dedicat exclusiv profesioniştilor în domeniu.
Criza economică globală continuă să dicteze agenda turistică, atât pe plan internaţional, cât şi în România. Dar există şi motive de optimism, spune Sorin Munteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Turismului, prezent la eveniment.
Acesta a afirmat că în ciuda faptului că în general s-a înregistrat un regres de 12-15% în ceea ce înseamnă evoluţia turismului, ţara noastră a avut o creştere pe piaţa Angliei cu 40%, tururile culturale mergând foarte bine pe această piaţă.
Spre deosebire de România, în Statele Unite a apărut un nou curent: "funemployment". În vocabularul urban funemployment înseamnă a fi şomer şi a te bucura de asta prin relaxare, călătorii şi absenţa oricărui efort de a căuta o nouă slujbă.
Turismul de lux va exploda
Potrivit studiilor apărute la deschiderea World Travel Market, pe termen lung va exploda turismului de lux.
În Europa de exemplu se estimează că cererea pentru servicii de turism personalizate va fi din ce în ce mai mare, în timp ce, în Africa, efectul Obama, creat de legăturile preşedintelui american cu Kenya, va duce la creşterea numărului de americani de origine africană care vor vizita acest continent în căutarea rădăcinilor lor.
În Asia, pe de altă parte, se întrevede o creştere a turismului sportiv, bazat pe popularitatea crescândă a golfului, iar în Orientul Mijlociu va creşte numărul hotelurilor de lux ai căror clienţi sunt exclusiv femeile.
În Marea Britanie însă înfloreşte turismul naţional.Valoarea scăzută a lirei sterline în raport cu dolarul şi euro îi va determina pe mulţi britanici să-şi facă vacanţele pe propria insulă.
Pentru cei cărora Europa de Est li se pare o alternativă la fel de ieftină, Ministerul Turismului din România le oferă un Crăciun de poveste.
"După ce se încheie acest târg, în săptămânile următoare, noi vom ieşi cu o campanie în presa britanică pentru a promova Crăciun în Maramureş şi Crăciun, în general, în România. Pentru că Anglia totuşi este o piaţă-ţintă a noastră" a declarat Sorin Munteanu.